IKEA v srpnu po roce zavře svůj pop-up obchod v centru Prahy. Denně jím projde tisíc lidí

IKEA Point ukazuje inspiraci pro obývací pokoje

Když jsme v lednu minulého roku informovali o chystaném pop-up obchodu švédského nábytkářského giganta IKEA v Praze, zmiňovali jsme, že se jeho přítomnost očekává na jeden, maximálně dva roky. IKEA tento plán nyní potvrzuje a IKEA Point na Václavském náměstí své dveře zákazníkům otevře naposledy na konci srpna tohoto roku. Od loňského září jím denně procházelo okolo tisícovky návštěvníků.

Koncept pop-up obchodu je v zásadě marketingovou strategií, kdy prodejce své zboží nabídne v nějakém specifickém prostoru po omezenou dobu, aby zvýšil povědomí o vlastní značce a ideálně aby se i nějak zapojil do tamějšího sociálního nebo kulturního dění. IKEA Point tedy není klasickou prodejnou firmy, ale hlavně místem pro nabrání inspirace a konzultace svých projektů s odborníky. Proto bylo podstatnou součástí obchodu také plánovací studio a kavárna.

Lídr projektu IKEA Point Peter Tichý říká, že pražský obchod tuto roli úspěšně splnil a společnost, obohacená o nové poznatky z netypického prodejního místa, se tak může posunout dále. S novým formátem obchodu byla podle interního průzkumu většina zákazníků IKEA velmi spokojená, a to ať už v ohledu samotného prostoru a jeho atmosféry, tak v přístupu zaměstnanců a specialistů. Naopak jim scházelo výdejní místo pro internetový obchod a možnost zakoupení doplňků do bytu.

ikea-popup-praha1

IKEA v současnosti patří k nejúspěšnějším prodejcům nábytku jak ve světě, tak v Česku, kde loni vydělala téměř miliardu korun a její obchodní domy navštívilo přes 10 milionů lidí. Právě dočasné projekty jako IKEA Point mají sloužit k dalšímu rozvoji firmy a dostupnosti jejích produktů i mimo několik velkých obchodních domů mimo centra měst. Proto tuzemské zastoupení švédské firmy zvolilo pro svůj první pop-up obchod Václavské náměstí, tedy úplné centrum hlavního města.

„Našim současným i novým zákazníkům chceme umožnit, aby pro ně IKEA byla dostupná v místě i čase, kdy to potřebují. Víme, že 80 % našich zákazníků začíná svůj nákup on-line, a současně víme, že osobní návštěva IKEA, ať už v podobě klasického obchodního domu či jiném formátu, během nákupu stále hrají důležitou roli. Jsou totiž při zařizování domácnosti zdrojem inspirace a informací,“ uvedla generální ředitelka IKEA pro Česko, Maďarsko a Slovensko Mounia El Hilali Acherkouk Yakhlef.

letgoapp

Přečtěte si takéV Česku a na Slovensku náhle končí prodejní aplikace Letgo. Fungovat bude jen do konce března

IKEA si je prý vědoma toho, že zájem o skandinávský design nejen v České republice roste, a proto bude nyní veškeré nabrané zkušenosti s prvním pop-up obchodem vyhodnocovat, aby mohla rozhodnout o dalších krocích. Zda otevře další podobný Point na jiném místě v Praze nebo snad i v jiném městě, zatím ovšem neprozradila.

ikea-popup-praha13

Příští měsíc měla IKEA zároveň uvést další chytrý doplněk do domácnosti v podobě rolet ovládaných na dálku, kvůli práci na vylepšování firmwaru se však jejich dostupnost přesouvá až na druhou polovinu letošního roku, jak informoval magazín The Verge. Díky tomu bude ovšem od začátku dostupná možnost ovládat rolety pomocí aplikace IKEA Trådfri, přes níž se již ovládají i chytré žárovky od IKEA, a využít tak k tomu i hlasové asistenty Alexu, Siri nebo Google Assistant.

Navíc to nemá být zdaleka jediné chytré zařízení – na příští rok švédský obr chystá inovativní závěsy, které čistí vzduch, a již letos v létě představí novou řadu reproduktorů ve spolupráci s firmou Sonos.

ikea-shades2

Chytré rolety od IKEA lze ovládat ovladačem nebo aplikací

Foto: IKEA

Student filozofie a filmových studií, fanoušek vědy, umění a moderních technologií.

CzechCrunch News

Nenechte si utéct zásadní zprávy!

Přihlašte se k pravidelnému odběru novinek ze světa technologií a startupů.