I český fastfood UGO vyráží do boje proti plastům a postupně je nahrazuje porcelánem

Boj s plasty se stal v posledních letech trendem, kterému se věnuje stále větší množství firem napříč různorodými obory. Antiplastová kampaň plně zasáhla i Česko, kde se jednotlivé společnosti snaží na popud zákazníků omezovat množství vyprodukovaného plastového odpadu.

Kromě tradičních supermarketů, které plastové nákupní tašky postupně nahrazují těmi papírovými, českých potravinových e-shopů Košík.cz a Rohlik.cz nebo zahraničních hráčů jako IKEA a Starbucks na ekologickou vlnu nedávno naskočil i tuzemský provozovatel saláterií UGO. Ten od poloviny loňského roku rapidně snížil využívání neekologických a jednorázových plastů. Zatím na 17 pobočkách česká síť nahradila plastové talíře, příbory a sklenice porcelánovým nádobím a klasickými skleničkami.

yemi-ad1

Přečtěte si takéYemi A.D.: Od začátku jdu za svým snem. Jsem hrdý, že můžu ve světě reprezentovat Českou republiku

Česká společnost, která v Česku a na Slovensku disponuje 81 provozovnami, tímto krokem dle vlastních slov snížila během pilotních měsíců počet plastového odpadu o 40 procent. To řečí čísel vychází na přibližně 4 tuny ročně. Kromě sníženého počtu plastů na provozovnách obecně tomu přispěla například i možnost nechat si jako zákazník nandat jídlo do vlastních omyvatelných nádob.

„Není snadné najít správné odpovědi na řešení otázek udržitelnosti. Ale i malé krůčky a změna chování každého z nás může přinést hmatatelné výsledky. Na vybraných Salateriích jsme proto navzdory ekonomické zátěži začali servírovat čerstvé saláty a polévky na porcelánovém nádobí s kovovým příborem a plastové kelímky jsme nahradili skleničkami,“ říká zakladatel značky UGO Marek Farník.

ugo-22

Dodatečná ekonomické náklady přitom nejsou tak velké, jak by se mohlo na první pohled zdát a lze tak očekávat, že i další hráči se vydají podobným směrem. Náklady na provoz jednotlivých provozoven nasazení porcelánového nádobí totiž zvyšuje o desítky tisíc korun ročně.

„Opatření, která jsme zavedli, zvyšují naše náklady v řádech desítek tisíc ročně na každou restauraci. Udržitelnost je ale součástí naší DNA, a tak i přes zvýšené náklady nám tato aktivita dává smysl,“ řekl pro CzechCrunch šéf marketingu UGO Stanislav Pekárek.

V rámci kampaně Ministerstva životního prostředí #dostbyloplastu je cílem firmy snížit do roku 2020 objem jednorázových plastů o 15 tun.

Zakladatel CzechCrunche, velký fanoušek technologií, cestování a architektury.

CzechCrunch News

Nenechte si utéct zásadní zprávy!

Přihlašte se k pravidelnému odběru novinek ze světa technologií a startupů.