Datový inženýr vytvořil program, který za něj na Instagramu propaguje restaurace. Jídlo v nich má zdarma

Influencer marketing je v mnoha ohledech temnou záležitostí, ve které se točí neuvěřitelné množství peněz. Tento trend však v posledních letech hýbe světem a firmy dělají vše pro to, aby pro sebe získaly ty správné online celebrity, které pak reprezentují jejich image a propagují nabízené zboží a služby. Spousta influencerů si tak vydělává velké sumy a firmy za to na oplátku mají spolehlivou reklamu.

Nejde ale o profesi, která se obejde zcela bez práce. Naopak, vyžaduje spoustu času stráveného nad pořizováním fotek, jejich úpravou a posílání na sociální sítě. Datový inženýr Chris Buetti se však rozhodl využít pouze kladné stránky tohoto trendu a přišel s nápadem na algoritmus, který kompletně zajišťuje správu jeho instagramového profilu. S nulovou námahou si dnes užívá večeře v luxusním newyorských restauracích zdarma, zatímco program rozesílá dalším podnikům nabídku na propagaci.

Influencing bez práce

Pokud člověk žijící v New Yorku preferuje místo vaření doma spíš návštěvy restaurací, je si vědom toho, že život se mu velmi prodraží. Chris Buetti je právě jedním z nich, ale z vysokých cen podniků začal být jednoho dne už otrávený. Když začal hledat řešení, jak nákladný životní styl obejít, napadlo ho stát se instagramovým influencerem a jídlo tak dostávat zdarma. Uvědomoval si ale, že taková profese si žádá velké úsilí a spoustu času stráveného na tvorbě obsahu a spravování celého kanálu. Navíc si byl vědom toho, že neumí pěkné fotky pořizovat ani je upravovat do podoby, která by na Instagramu ostatní uživatele zaujala.

buetti2

Rozhodl se proto využít svého stávajícího povolání. Jakožto vývojář schopný programovat se pustil do tvorby systému, který bude automaticky spravovat jeho profil a zároveň díky němu obejde veškerou práci běžnou pro ostatní influencery. Buetti popsal celý proces na blogu Medium, kde vysvětluje, že v první fázi program na Instagramu automaticky začal sledovat 25 tisíc různých profilů, a potom je opět sledovat přestal. Přitom doufal, že oni mu sledování oplatí, a tím získá fanoušky.

Důležité ale bylo mít také obsah, který se ostatním uživatelům bude zamlouvat. Program tedy nastavil tak, aby sdílel kvalitní fotografie z různých míst v New Yorku od ostatních uživatelů a přitom zajistil označení autora, vlastní popis i vygenerované hashtagy. Tak vznikl instagramový profil @beautiful.newyorkcity, jehož správu má pod 100% dohledem robot, který však operuje úplně stejně jako člověk.

instagram-checkout4

Přečtěte si takéPo Facebooku vstupuje do nákupů ve velkém také Instagram. Kupovat zboží půjde přímo v aplikaci

Buetti je na svůj nápad velmi pyšný a tvrdí, že je to nejlepší řešení v případě, že nechcete do této profese investovat tolik času a úsilí. Aby dosáhl svého původního záměru, program pravidelně rozesílá zprávy instagramovým profilům newyorských restaurací a nabízí jim spolupráci ve formě sdílení jejich podniku za jídlo zdarma. Kromě toho robot zajišťuje pravidelné lajkování fotek ostatních uživatelů, komentuje jejich fotky, třídí podvodné profily a kontroluje schránku se zprávami.

Vlastní sociální agentura

Vytvořením automatizovaného instagramového profilu ale Buetti nekončí. Rozhodl se ze svého nápadu udělat opravdový byznys, a proto je spoluzakladatelem společnosti Social Rise Consulting, která svým klientům nabízí velmi podobné služby. Firmy s instagramovým profilem, které chtějí zvýšit počet svých sledujících, si za stejný program mohou zaplatit a získat nové fanoušky. Podle oficiálních webových stránek má firma již 42 klientů, kterým získala na více než 220 tisíc nových sledujících.

Buetti

Nový trend ve fungování influencerů

Moderní influencer marketing, zdá se, už tak moderní není. Ačkoliv dnes existují profily s falešnými sledujícími a možnost jejich nakoupení, existence zcela automatizovaného profilu je zase něco úplně nového. A vypadá to, že automatizace se doopravdy vyplácí. Jak Buetti sdělil magazínu BuzzFeed, jeho profil mu zajistil více než 10 jídel v luxusních newyorských restauracích se slevou či zcela zdarma. Je možné, že před sebou nyní vidíme budoucí fungování celého konceptu moderního marketingu. Protože jak tvůrce sám tvrdí, není nutné, aby tuto profesi vykonával člověk.

Vyvstává však otázka, zda je vůbec etické, aby dostával člověk jídlo zdarma za nulovou námahu a pouhé sdílení cizích fotografií na svém profilu. Podle zpětných reakcí se ale zdá, že podniky s tím nemají jediný problém. Samy totiž tvrdí, že jejich restauraci navštívili noví zákazníci právě díky Buettiho profilu. Na druhé straně ale stojí ostatní influenceři, kteří bezpochyby spokojení nejsou.

V CzechCrunch se věnuje především tématu byznysu, startupů a inovací. Fanoušek nejen Applu, ale i cestování a dobré kávy.

CzechCrunch Express

Nenechte si utéct zásadní zprávy!

Přihlašte se k pravidelnému odběru novinek ze světa technologií a startupů.