Český bikesharing Rekola zahájí sezonu v šesti městech s novými cenami a měsíčním předplatným
, /

Český bikesharing Rekola zahájí sezonu v šesti městech s novými cenami a měsíčním předplatným

Český bikesharing Rekola zahájí sezonu v šesti městech s novými cenami a měsíčním předplatným

Nová sezóna českého bikesharingu Rekola se už rychle blíží a firma pod vedením Vítka Ježka proto představila i nové ceny, se kterými se chystá koncem března, respektive začátkem dubna, vyjet do šesti českých měst. Už od 21. března budou růžová kola dostupná v Praze, Brně, Českých Budějovicích a Olomouci. Od 1. dubna se pak přidá i Liberec a Frýdek-Místek. Ve všech případech však bude třeba počítat s novými cenami, které reflektují zpětnou vazbu od většiny zákazníků.

Stálou položkou bude možnost platit za jednotlivé jízdy podle tarifu daného města. Za každých 30 minut to je 12 korun ve Frýdku-Místku, 16 korun v Českých Budějovicích a 24 korun v Praze, což ostatně kopíruje cenu půlhodinové jízdenky na MHD. Pro nové i stávající zákazníky také zůstává výhoda patnácti minut zdarma u prvních deseti jízd a rovněž je možné využít i kartu MultiSport pro dvě hodinové jízdy denně.

Pro frekventovanější uživatele se může vyplatit nový tarif na neomezený počet půlhodinových jízd za 195 korun měsíčně. Za tuto cenu pak lze využívat Rekola v jakémkoliv městě, přičemž v Praze se předplatné vyplatí již při více než devíti jízdách za měsíc, v Brně při více než jedenácti.

Do loňské sezóny byl dostupný tarif na neomezené množství hodinových jízd za roční poplatek 1 399 korun. Rekola však uvedla, že většinou lidé jezdí na růžových kolech mezi 11 až 25 minutami a hodinovou sazbu tak plně nevyužívali. V dotazníku navíc více než čtyři pětiny uživatel Rekol uvedly, že se svou jízdou se vejdou do půlhodiny.

Změny Rekola odůvodnila tak, že část uživatelů chtěla využívat předplatné, ale už se jim nelíbila možnost platit dopředu za celý rok. Měsíční předplatné tak bude možné libovolně zapínat a vypínat, nebo ho platit celou sezónu. Ta je aktuálně plánována do 21. listopadu a v případě, že by nově uživatel využíval předplatné celou dobu, zaplatí celkem 1 755 korun. Pokud se stane, že uživatel někdy překročí půlhodinovou jízdu, za každých dalších započatých 30 minut zaplatí tolik, co za jednorázovou půlhodinu v daném městě (například v Praze tedy 24 korun).

Ostrava i Teplice zatím bez růžových kol

Ze začátku sezóny je tentokrát ochuzena Ostrava, kam díky úspěchu ve veřejné zakázce zamířil bikesharingový gigant Nextbike. V Německu disponuje desítkami tisíc kol a funguje ve 26 zemích světa, a tak tým Víta Ježka zvažoval, zda se do města vůbec vrátí. Nyní však jasně říká, že minimálně letos ano a podrobnosti teprve zveřejní. Oproti loňskému stavu však z nabídky úplně zmizely Teplice, k čemuž Rekola pro CzechCrunch řekla, že nyní jednají s radnicí a zatím neví, jak budou dál na severu Čech pokračovat.

Nadále by ale Rekola měla fungovat i v první zahraniční lokalitě, finském městu Vaasa. Expanzi oznámila firma v říjnu a bude se porozhlížet i po dalších městech v této severské zemi. Na konci minulého roku Rekola oznámila, že mají celkem přes 170 tisíc uživatelů a průměrně 4 700 výpůjček denně.