Česká spořitelna zavedla Apple Business Chat. S klienty bude nově komunikovat přes iMessage
, /

Česká spořitelna zavedla Apple Business Chat. S klienty bude nově komunikovat přes iMessage

Česká spořitelna zavedla Apple Business Chat. S klienty bude nově komunikovat přes iMessage

Ačkoliv tuzemský bankovní sektor nemá z pohledu technologických inovací příliš dobré jméno, přeci jen se v posledních letech v těchto konzervativních vodách něco začíná dít. Kromě svěžího vánku, který na českém bankovním trhu poskytují fintechové startupy a projekty jako Twisto, Revolut nebo Richee, se v poslední době o velký rozruch a modernizaci postaral americký gigant Apple. Ten totiž v únoru tohoto roku ve spolupráci s několika bankami spustil pro české zákazníky očekávanou platební metodu Apple Pay.

Apple nicméně s bankovními domy a dalšími firmami spolupracuje i v jiné rovině, a to prostřednictvím vlastní služby Apple Business Chat, která umožňuje firmám a institucím komunikovat s klienty, kteří mají iPhone a další jablečná zařízení, jednoduše přes iMessage. Právě tuto službu nyní nasadila i největší tuzemská banka, Česká spořitelna, jejíž klienti nově mohou kliknutím na „bublinu“ na webových stránkách banky zahájit ze známého prostředí na iPhonu komunikaci s bankéřem.

Do Apple Business Chatu je možné se dostat přes webové stránky České spořitelny a také přes aplikaci Apple Mapy, pokud v nich vyhledáte pobočku České spořitelny. Komunikovat lze s bankou přes chat také v internetovém bankovnictví George, v migračním průvodci při přechodu ze Servisu 24 na George a na webové stránce www.pujckabezpapiru.cz, ale tam se zatím nejedná o zmíněný Apple Business Chat, který je veden v rámci iMessage.

Jan Moudřík: Alza je v Česku hybnou silou elektromobility. Prodali jsme už přes sto elektrických vozů a motorek

Elektromobilita je velké téma nejen pro většinu světových automobilek a miliony řidičů, ale také pro Alzu....

„ Začátkem letošního roku jsme možnost chatování v Apple Business Chat implementovali na naše nejnavštěvovanější webové stránky a získali velmi dobrou zpětnou vazbu od klientů i našich bankéřů. Měsíčně se nám daří odbavit desítky konverzací s klienty, kteří si pochvalují tento moderní způsob komunikace s bankou.Také se jim velice líbí naše aplikace pro prostředí iMessage, přes kterou si snadno sjednají schůzku na pobočce, spočítají splátku půjčky nebo orientační výši splátky hypotéky,“ říká Tomáš Lošťák, který má v České spořitelně na starost digitální technologie.

Ačkoliv Apple Business Chat je na českém trhu stále velká novinka, není Česká spořitelna jediným hráčem, kterému se podařilo ji implementovat. Od listopadu loňského roku totiž tuto službu poskytuje i Moneta. Ta se však na rozdíl od konkurence rozhodla podporu Apple Business Chatu implementovat pouze jako součást své aplikace pro mobilní bankovnictví.