Známý DJ Marshmello vyprodává koncerty i ve hře Fortnite. Na jeho show přišly desítky milionů hráčů

Ještě zhruba před deseti lety platilo, že pokud chtěl být hudebník známý mezi širokou globální veřejností, musel se svými koncerty obrážet co nejvíce míst. Jakmile se však vyrojily internetové platformy typu YouTube a další, zejména streamovací služby, tato rovnice postupně přestávala ztrácet na významu. Dnes už fanoušci nepotřebují cestovat proto, aby svého oblíbeného umělce viděli naživo, ale mohou si pustit přímý přenos z koncertu i na svých telefonech. Na povrch se dost možná dere ale i jiný trend, a to sledování koncertů přímo v online hrách.

Právě o tuto unikátní záležitost se nově postaral DJ a hudební producent Christopher Comstock, kterého celý svět zná spíš pod uměleckým pseudonymem Marshmello. Tento 26letý mladík z americké Philadelphie, stojící za platinovými hity jako Alone nebo Wolves se Selenou Gomez, uspořádal živý virtuální koncert přímo ve Fortnite, jedné z nejskloňovanějších her posledního roku s více jak 125 miliony aktivních hráčů, která loni hernímu studiu Epic Games vynesla 2,4 miliardy dolarů.

marshmello-fortnite-1

Herní mapa Pleasant Park se proměnila v taneční parket

Vzhledem k tomu, že se na této události podílela dvě vysoce respektovaná jména ve svých oborech (Marshmello za elektronickou hudbu a vývojářské studio Epic Games za Fortnite), dalo se čekat, že půjde o atraktivní show. A také že šlo. Okolo sobotní druhé odpolední východoamerického času byli všichni aktivní hráči teleportování před virtuální stage, na které za svým mixážním pultem stála herní variace chlápka v bílém kostýmu s ikonickou helmou. Marshmello právě promlouval k davu.

MARSHMELLO

Christopher Comstock alias Marshmello

Dav čítal přibližně 60 hráčů, což bylo maximum, co Epic Games naráz povolilo. Pomyslných vstupenek se však prodalo mnohonásobně více – digitální Marshmello totiž převzal kontrolu nad tisíci individuálními „zápasy“, v nichž tradiční mapu Pleasant Park, kde se standardně konají bitvy v rámci módu Battle Royale, proměnil na místo, které mělo poznat největší hity tohoto umělce přímo ve virtuálním světě Fortnite. Pak se čekalo jen na potřebný drop, jenž by celou koncertní akci zahájil.

Spolu s „odbouchnutím“ megahitu Alone, který byl doprovázen ohni v koordinaci s barevnými světly a tancujícími hologramy herních postav, se rozvířil i dav. Přítomní dávali své nadšení z hudby najevo všemožným skákáním, specifickými tanečními pohyby, které jsou známé z oslav nad vyhraným zápasem, a zkrátka vším, co jim jen hra umožňuje. Celá párty, kterou Marshmello korigoval svým desetiminutovým minisetem, se navíc obešla bez zranění, jelikož měli hráči deaktivovány jakékoliv zbraně.

Po skončení hudební show se pak vše vrátilo do starých kolejí a z Pleasant Parku se opět stalo bitevní pole. Záznam je však k dispozici na YouTube (viz výše) a v audio podobě také na Apple Music, kde je ke streamování nabízen rozšířený set doplněný o další remixy. Nehledě na to, že na internetu lze najít nejrůznější videa, která jsou doplňována o bezprostřední pocity sledujících a samotných hráčů.

Opět skvělý marketing v podání Epic Games

Pokud měl tento virtuální koncert vedle netradiční zábavy ještě něco zdůraznit, byl to marketing, se kterým tvůrci Fortnite nakládají vskutku zajímavě. Celému představení totiž předcházelo několikadenní promo, jež mělo hráče přilákat nejen k účasti, ale také k nákupu tematických převleků, digitálních sběratelských předmětů a herních výzev. Ostatně takový reklamní postup aplikují Epic Games ve Fortnite poměrně často a hráči za limitované akce neváhají přes mikrotransakce utratit desítky až stovky dolarů.

Ač je tato událost v podobě virtuálního herního koncertu poměrně unikátní a velmi netradiční, něco podobného se již v minulosti uskutečnilo. Konkrétně šlo o britskou pop-rockovou kapelu Duran Duran, která uspořádala živou show ve hře Second Life v roce 2011.

Marshmello-Fortnite-Skin

Skin v podobě Marshmelloa, který byl ve hře nabízen k zakoupení

Foto: Marshmello/YouTube; Disney | ABC Television Group/Flickr

Redaktor CzechCrunch, šéfredaktor AppleCrunch, fanoušek minimalismu, designu a technologií, Olomouc