Volkswagen sestavil ze 400 tisíc kostiček LEGO svou legendární kempovací dodávku T2
, /

Volkswagen sestavil ze 400 tisíc kostiček LEGO svou legendární kempovací dodávku T2

Volkswagen sestavil ze 400 tisíc kostiček LEGO svou legendární kempovací dodávku T2

V automobilovém světě můžeme v poslední době sledovat dva trendy. Na jedné straně se automobilky po celém světě předhání, která představí více elektrických aut, a na druhé straně se šikovní inženýři a hračičkové baví úplně něčím jiným – staví auta z populární stavebnice LEGO. Po Bugatti a Chevroletu se tak nyní můžeme pokochat stavebnicovou obytnou dodávkou od Volkswagenu.

Německá automobilka představila svůj výtvor na veletrhu v Mnichově, kam svou legendární kempovací dodávku Transporter přivezla v životní velikosti a celou z Lega. Šest týdnů na ni pracovala dvojice modelářů, která spotřebovala celkem 400 tisíc kostek LEGO. Výsledkem je model VW T2, označovaný jako „Bulli“, který má přes pět metrů na délku a váží 700 kilogramů. Předlohou byla dnes již ikonická kempovací dodávka T2a, která se vyráběla v letech 1967 až 1971 a dodnes s ní někteří nadšenci jezdí.

Celou stavebnici naprojektovali a sestavili Rene Hoffmeister, jeden z pouhých dvanácti oficiálně certifikovaných tvůrců LEGO modelů na světě, a Pascal Lenhard. Měli na to pouze šest týdnů, než v Mnichově začal velký cestovatelský veletrh, a vše šlo dlouho hladce. V průběhu stavby však náhle zjistili, že jim chybí 20 tisíc průhledných kostiček, jež potřebují na okno dodávky, a dodavatelské zásoby najednou vyschly a potřebné dílky dorazily až se zpožděním.

„V podstatě bychom potřebovali devítidenní týden. Jelikož ale takové neexistují, pracovali jsme přes noc,“ vzpomíná na náročných šest týdnů Hoffmeister. Spolu s kolegou Lenhardem ovšem nakonec všechno stihli, a to včetně proslulé zvedací střechy Westfalia, výsuvných dveří a kompletního interiéru. Když vysunete střechu, má T2 z Lega tři metry na výšku, na šířku má 1,9 metru a uvnitř tak najdete například i umyvadlo, nádobí, vařič nebo obrazy z kostiček.

Na rozdíl od loni představeného modelu Buggati Chiron, který vznikal na Kladně, však není dodávka od Volkswagenu pojízdná. Na druhou stranu by ale měla být zřejmě největším vozem svého druhu, který kdy byl z Lega vyroben. S velmi věrnou stavebnicí se začátkem letošního roku vytáhl také Chevrolet v případě SUV Silverado. Když se každopádně podíváte na stavebnicovou a reálnou dodávku T2 zdálky, na první pohled je od sebe také jen těžko rozeznáte.