Tomáš Čupr nově vlastní téměř 75 procent Rohlíku. Za týden vybral díky dluhopisům přes půl miliardy korun

Tomáš Čupr, zakladatel a šéf Rohlik.cz

Začátek roku byl pro největší český online supermarket Rohlik.cz velmi významný. Už v prvním měsíci se podařilo firmě internetového podnikatele Tomáše Čupra, který dříve založil a úspěšně prodal Dáme jídlo či Slevomat, dostat na zisk ve výši 12 milionů korun před započtením daní, úroků a odpisů, což jen navázalo na vůbec první ziskový rok 2018, v němž Rohlík dosáhl na černých 25 milionů korun. Letos to má být dokonce 100 až 150 milionů korun při plánovaném obratu 5 miliard korun, potvrdil přímo Čupr.

Na pozitivní informace ohledně čísel navázala emise dluhopisů ve výši 777 milionů korun s 6,6% úrokem, prostřednictvím které chce Tomáš Čupr získat prostředky na odkoupení dalších podílů od stávajících investorů a další expanzi, mezi kterou je i plánovaný vstup do Budapešti či vylepšení automatizace skladu. Minimální investice do dluhopisů je nastavena na 3 miliony korun, tedy alespoň do schválení prospektu Českou národní bankou, což by umožnilo i vstup investorů s vkladem od 10 tisíc korun a výše.

Ještě před předpokládaným schválením se ale podle všeho podařilo upsat téměř celou částku. Jen v prvním týdnu se mělo jednat o více než 500 milionů korun, které Čupr v předchozích dnech využil k doplacení svého dokupu podílu z prosince 2017, který mu zajistil 60 procent, a také k dalším 15 procentům v transakci za 354,7 milionu korun. Celkově tak aktuálně Čupr vlastní bezmála 75 procent v celé firmě, což potvrzuje i dnešní tweet v reakci na článek českého Forbesu:

Největší část podílu odkoupil šestatřicetiletý podnikatel zpátky od českého investičního fondu Enern, v němž je sám partnerem. Sám Čupr si je svým byznysem natolik jistý, že dluhopisy, které vydává prostřednictvím spolupráce s J&T Bank, zajistil zástavou svého podílu v Rohlik.cz – takže by investoři v případě problémů získali přímý podíl ve firmě.

rohlikweb

Podle temperamentního zakladatele největšího tuzemského online supermarketu ale nic podobného – jako třeba v případě dlouhodobých finančních problémů českého módního e-shopu Zoot, který dříve vybíral prostředky podobným působem – nehrozí. Ukazatelem má být rostoucí zisk, který Rohlík vykazuje, a také obrovský potenciál růstu. V posledních 13 měsících bylo hned 11 měsíců ziskových, mírný pokles zaznamenal e-shop během léta.

I po akvizici dalšího podílu nicméně z prodeje dluhopisů Tomáši Čuprovi zbyde kolem čtvrt miliardy korun, které využije nejen na expanzi a investici do vylepšení skladů či služeb obecně, ale také na možné akvizice na českém i zahraničním trhu, jak potvrzuje vyjádření pro magazín Forbes. O potenciálních firmách, které jsou v hledáčku podnikatele, ovšem Čupr prozatím mlčí. Svůj online supermarket, jehož hodnota se nyní počítá v miliardách, však rozhodně v nejbližších letech prodávat nehodlá.

Spoluzakladatel CzechCrunche, nadšenec do byznysu, designu, kryptoměn, cestování a nejrůznějších technologií.