Slovenský startup Luigi’s Box loni utržil 3,5 milionu korun. Desítkami milionů ho pohání čeští Leverage Technology
, /

Slovenský startup Luigi’s Box loni utržil 3,5 milionu korun. Desítkami milionů ho pohání čeští Leverage Technology

Slovenský startup Luigi’s Box loni utržil 3,5 milionu korun. Desítkami milionů ho pohání čeští Leverage Technology

Český fond Leverage Technology loni v září vložil desítky milionů korun do slovenského startupu Luigi’s Box, jehož byznys se nyní i díky tomu začíná rozjíždět naplno. Luigi’s Box poskytuje e-shopům nástroje pro optimalizaci vyhledávání a v loňském roce trojnásobně zvedl své tržby. Jeho služby vygenerovaly celkem 3,5 milionu korun s tím, že s jejich aktivním prodejem začal pomáhat právě Leverage Technology.

Mezi největší klienty slovenského startupu patří například O2, Astratex, Košík.cz, Tatrabanka, Lékárna.cz, Aukro nebo Martinus a vedle českého a slovenského trhu se loni poprvé vydal také do Polska, Rumunska, Rakouska a Německa. I proto by měly tržby za rok 2019 narůst až na 12,5 milionu korun, tedy opět více než trojnásobně.

„Naším primárním cílem byla a stále je expanze na další, především silnější e-commerce trhy. Bez investice by naše expanze nebyla možná, nebo by byla příliš pomalá, a díky pomoci od Leverage Technology můžeme naplňovat náš cíl,“ hodnotí spolupráci s českým fondem CEO Luigi’s Boxu Radoslav Balajka.

Za fondem Leverage Technology stojí čtyři čeští podnikatelé v čele s výkonným ředitelem Matějem Borutou, jehož doplňují Václav Liška, Jan Boruta a Lumír Kunz (všichni na úvodní fotce zprava), a jeho hlavním cílem je podpora česko-slovenské online a e-commerce scény. Vedle Luigi’s Boxu tak drží Leverage Technology podíl v českém online tržišti Aukro, jemuž šéfuje sám Lumír Kunz, a investovali také do Liftaga, brokerské společnosti Axiory, fintechové skupiny Purple Holding nebo srovnávače makléřů FÉRmakléři.cz.

Luigi’s Box byl založen čtveřicí Radoslav Balajka, Gejza Nagy, Tomáš Kramár a Michal Barlauž v roce 2014, ale teprve v loňském roce došlo k definitivnímu doladění produktu. Následně se vyjednávalo o vstupu nového investora s tím, že Leverage Technology nakonec získal 35% podíl, a naplno se rozjel prodej služeb. Jedná se o specifické online nástroje, které mají e-shopům přinášet lepší vyhledávání na jejich stránkách.

Elektrická vozítka Revolt si lze nově vypůjčit i přes český carsharing HoppyGo. Od 650 korun na den

Pražskými ulicemi už několik měsíců jezdí miniaturní žlutá autíčka, která upoutají pozornost snad každého...

„Tým, který stojí za Luigi’s Boxem, dokázal udělat kus práce. Dokončil produkt, jeho hlavní služby a zaměřil se na prodej nejen na slovenském, ale i českém trhu, kde získal významné hráče v podobě nových zákazníků. Společnost má silné expanzivní ambice. Věříme, že orientace na prodej služby umožní společnosti v roce 2019 růst ještě rychleji,“ říká Matěj Boruta, výkonný ředitel Leverage Technology. Vedle rozvoje na těchto trzích bude jeho fond pomáhat i s expanzí do Polska a Rumunska.