Slovenskému ESETu se v Česku daří. Antivirový obr u nás loni utržil rekordních 384 milionů korun

Slovenský antivirový kolos ESET zažívá na českém trhu hojné období. Podle prvních neauditovaných výsledků česká pobočka známé antivirové společnosti vygenerovala v loňském roce na tržbách 384 milionů korun. Tyto tržby o 8 procent překonaly výsledky z roku 2017 a staly se tak na našem trhu nejúspěšnějšími v historii společnosti, jejíž vznik se datuje až do roku 1992.

Na rekordních tržbách se velkou měrou podíleli firemní zákazníci, zejména z řad menších a středních společností, kde je ESET dlouhodobě hodně viditelný. Bestsellerem pak byly produkty určené pro šifrování koncových zařízení, které zejména díky zavedení GDPR dosáhly desetinásobného růstu. Na rekordních číslech se však nepodílel jen samotný prodej bezpečnostních produktů, ale i konzultace a poradenství, které slovenská technologická společnost rovněž nabízí.

„Výsledky nás těší. Veškeré firemní aktivity, které jsme nejen v loňském roce, ale i v předchozích letech realizovali, k takovým výsledkům směřovaly a jsme rádi, že se nám jich podařilo dosáhnout. Český trh je mimořádně saturovaný a naše pozice jedničky na trhu je pro další růst složitá, přesto jsem opravdu rád, že se nám to dlouhodobě daří,“ říká ředitel české pobočky ESETu Juraj Ferenc, podle něhož je navíc na českém trhu stále potenciál růstu, a to zejména ve firemním segmentu. „Zde nám kromě rozšířené nabídky velice pomáhá i mimořádně vysoká věrnost našich uživatelů,“ doplňuje Ferenc.

ESET_Juraj_Ferenc_2

Juraj Ferenc, ředitel české pobočky ESET

Pro právě probíhající rok 2019 jsou nicméně plány firmy, která společně s českým Avastem a americkými Malwarebytes, McAfee a Symantecem patří k nejvýznamnějším hráčům na trhu, ještě smělejší. Vedení společnosti totiž pomýšlí na našem trhu o překonání hranice 400 milionů korun v tržbách. K tomu by mohlo pomoct zejména důraznější zacílení na velké zahraniční korporace, což jsou ostatně plány, která potvrzuje i obchodní ředitel české pobočky Filip Navrátil.

„Hlavní obchodní cíle společnosti ESET pro letošní rok míří především do segmentu Enterprise. I prostřednictvím zcela nových produktů a služeb, které jsme představili v září loňského roku, chceme nadále posilovat svou přítomnost v tomto segmentu. Kromě přímého prodeje ale nezapomínáme ani na naši partnerskou síť, která jen v České republice čítá na 3 800 resellerů,“ říká Filip Navrátil.

eset

Pobočka Esetu v Praze

„Jedním z konkrétních úkolů je ještě zvýšit úroveň služeb, se kterou se naši zákazníci skrze partnery setkávají. Jedná se především o technická školení. Jen díky těmto všem krokům můžeme pomýšlet na překonání hranice 400 milionů korun v obratu, čehož bychom letos rádi dosáhli,“ doplňuje Navrátil.

Zakladatel CzechCrunche, velký fanoušek technologií, cestování a architektury.

CzechCrunch News

Nenechte si utéct zásadní zprávy!

Přihlašte se k pravidelnému odběru novinek ze světa technologií a startupů.