Sklizeno loni utržilo 705 milionů korun. Chce otevřít nové prostory, kde by nabídlo všechny své služby na jednom místě

Petr Borkovec, ředitel Sklizeno

Český prodejce kvalitních potravin a biopotravin Sklizeno oznámil, že se mu v loňském dařilo zejména v gastronomické části jeho prodejen a ve velkoobchodě, díky čemuž dosáhl na tržby ve výši 705 milionů korun. Jedná se sice o zhruba dvanáctiprocentní meziroční růst, ale na druhou stranu Sklizeno rozhodně nedosáhlo na svůj cíl, kterým pro rok 2018 měly být miliardové tržby. Tuzemská firma nicméně prozradila, že dalších 205 milionů korun vydělali výrobci, ve kterých má Sklizeno majetkový podíl.

Tržby přesahující 700 milionů korun Sklizeno získalo ze svých prodejen, bister, online obchodu a velkoobchodu s tím, že největším dílem, zhruba polovinou, se na obratu podílí právě jeho prodejny. Třetinu obratu pak zajišťují velkoobchodní spolupráce a online B2B e-shop pro obchody se zdravou výživou.

sklizeno-prodejna

„V oblasti velkoobchodu jsme vyrostli o více než 50 % na 230 milionů korun, a to jsme teprve na počátku potenciálu. Ještě vyššího procentního růstu jsme dosáhli oblasti cateringu a zavážení našeho čerstvého sortimentu a bio ovoce a zeleniny do firem. Nejvíce sil ale letos napneme do stávajících prodejen, protože hlavní cíl roku 2019 je zvýšit jejich obraty o 15 %,“ představuje strategii Sklizeno ředitel Petr Borkovec (na úvodní fotce).

Letošní rok chce pod jeho vedením rozšiřovat svůj sortiment, mimo jiné o produkty vlastní výroby, a také se více rozšířit do regionů. Velkým krokem má být rovněž otevření nového velkoformátového konceptu, v němž chce Sklizeno nabídnout všechny své služby na jednom místě – od prodejny přes pekárnu až po restauraci a bistro, podobně jako to dělá ve Spojených státech velký řetězec Whole Foods, který v roce 2017 koupil za více než 13 miliard dolarů Amazon. Sklizeno aktuálně pro takový prostor hledá lokaci i potenciálního partnera.

ladislav-veselý-slevomat

Přečtěte si takéSlevomat posiluje nejvyšší vedení. Novým provozním ředitelem se stává Ladislav Veselý ze Seznamu

V roce 2019 má dojít i k rozšiřování tzv. Freshpointů, což jsou samoobslužné lednice, které Sklizeno nasazuje do kanceláří jako kvalitnější a zdravější alternativu k různým automatům. Do konce roku jich má být v Praze více než 50. „Poslání Sklizeno se nezměnilo. Stejně jako při jeho založení, tak i v roce 2019 a ve všech následujících bude naším hlavním cílem, aby kvalitní potraviny a zdravější stravování bylo dostupné pro všechny, kdo o ně mají zájem,“ dodává Petr Borkovec.

sklizeno-prodejna2

V úvodu zmíněných 205 milionů korun, vydělaných dalšími výrobci, pramení z loni otevřeného investičního centra, přes které Sklizeno zainvestovalo celkem do pěti českých výrobců celkem již 42 milionů korun. Díky nim má firma mimo jiné vlastní vejce z volného chovu, kvalitní drůbeží maso, bezlepkové pečivo nebo třeba veganské sýry. Letošní investice mají být až ve výši 70 milionů korun.

Šéfredaktor CzechCrunche, Apple pozitivní uživatel a sportovní fanoušek.

CzechCrunch News

Nenechte si utéct zásadní zprávy!

Přihlašte se k pravidelnému odběru novinek ze světa technologií a startupů.