Představujeme nový Polestar 2. Volvo jde se svým elektromobilem přímo proti Modelu 3 od Tesly
, /

Představujeme nový Polestar 2. Volvo jde se svým elektromobilem přímo proti Modelu 3 od Tesly

Představujeme nový Polestar 2. Volvo jde se svým elektromobilem přímo proti Modelu 3 od Tesly

O tom, že některá automobilka vyzývá Teslu, jednoho z hlavních průkopníků elektromobility, a představuje nový vůz, který už taktéž nemá spalovací motor, ale ten elektrický, slyšíme v poslední době relativně často. A ne vždy se o skutečnou konkurenci kalifornské automobilky Elona Muska jedná. V případě Polestaru, elektrické divize švédského Volva, se však nemusíme tohoto přirovnání nikterak bát. Nový plně elektrický fastback Polestar 2 jde přímo proti Modelu 3 od Tesly, a to v mnoha ohledech.

Začít můžeme odkudkoliv a v parametrech i koncepci samotného Polestaru 2 najdeme s Modelem 3 mnoho podobností, ale není to jen o nich. Proti nejprodávanějšímu elektrickému autu na světě, kterým je za loňský rok právě Model 3 od Tesly, staví svou novinku sám Polestar hned v prvních řádcích své tiskové zprávy, což o lecčems svědčí. Sebevědomí Švédové, jelikož Polestar je elektrická značka Volva, se zkrátka nebojí.

Po prvním Polestaru 1, který byl představen jako luxusní hybridní coupé, přichází Polestar 2 již jako plně elektrický pětimístný fastback s pohonem všech čtyř kol a dvěma elektromotory o výkonu 408 koní (300 kilowattů). Rozhodně se nejedná o první luxusní elektromobil na trhu, svá želízka v ohni mají Audi, Jaguar a chystá ho také Porsche, ale jestli je někdo přímou konkurencí Tesla Modelu 3, který byl loni v Americe jedním z vůbec nejprodávanějších sedanů mezi všemi auty, je to právě Polestar 2.

Veganský interiér

Důležitá je v tomto souboji pochopitelně cena. Model 3 je dosud nejdostupnější auto od Tesly, a proto je také nejprodávanější. Cenovka je ostatně zatím stále jedna z nejvýraznějších překážek pro větší prodeje elektromobilů a evidentně si to uvědomili také ve Volvu. Polestar 2 má ve Spojených státech začínat na 63 tisících dolarů, přičemž státní pobídky cenu sníží na 55 500 dolarů. To je zhruba 1,25 milionu korun. Model 3 s dvěma motory a pohonem všech čtyř kol stojí po úlevách 50 850 dolarů, tedy 1,14 milionu korun.

Tesla má v plánu svůj elektromobil dále zlevňovat, ale zatím se jí to nedaří tak rychle. Navíc i Polestar 2 bude levnější. Na začátku se bude prodávat pouze jedna verze za výše uvedenou cenu, ale nejlevnější model se má dostat až na 45 tisíc dolarů, takže i v tomto ohledu může být další vývoj zajímavý. Nový Polestar ovšem pochopitelně není pouze o ceně. Z nuly na sto se dostane pod pět vteřin a baterie o kapacitě 82 kilowatthodin má zajistit nájezd až 500 kilometrů.

Proti Tesle sází Polestar na o něco konzervativnější a hranatější design, ale rozhodně ne nemoderní. Nechybí designové Pixel LED světlomety, bezrámečková zpětná zrcátka nebo panoramatická střecha, na níž se promítá logo Polestaru. Vše doplňuje i chytré osvětlení, které se začne zvenku i uvnitř rozsvěcovat, když se k autu blížíte a odemknout ho dokážete i mobilním telefonem. Důležitá je také výbava uvnitř, protože Polestar jako jeden z prvních sází na operační systém Android od Googlu, na němž celý infotainment staví. Navíc nabídne i „veganskou“ verzi interiéru bez zvířecích produktů. K dispozici ale bude i kožená varianta.

Palubní desce vedle volantu dominuje 11palcová dotyková obrazovka a počítá se pochopitelně také s hlasovým ovládáním. Vzhledem k napojení na Android budou bez problémů funkční všechny služby jako právě hlasový Google Assistant, Mapy, Kalendář a další, ale pokud bude řidič chtít, půjde připojit také iPhone s vlastním CarPlay. Očekává se, že o výbavě a dalších technologických vychytávkách se Polestar ještě podělí. Svůj nový elektromobil se chystá poprvé ukázat v březnu na ženevském autosalonu.

Nejprodávanější Porsche bude již brzy plně elektrické. Automobilka začne vyrábět elektrický Macan

Ať už chceme, nebo ne, pro většinu automobilek je vizí budoucnosti jednak samořiditelnost, respektive autonomie, a...

Produkce má začít v čínské továrně (Volvo ostatně od roku 2010 patří čínskému výrobci Geely) na začátku roku 2020 s tím, že první trhy, na které se Polestar 2 dostane, jsou Čína, Spojené státy, Kanada, Belgie, Německo, Nizozemsko, Norsko, Švédsko a Velká Británie. Startovací cena v Evropě má nakonec začínat na 39 900 eurech (lehce přes 1 milion korun), ale startovací model bude v prvních 12 měsících dostupný za jednotnou cenu 59 900 eur (přes 1,5 milionu korun), přičemž v každé zemi se bude koncová cena lišit podle různých finančních pobídek a dotací.