Nejprodávanější Porsche bude již brzy plně elektrické. Automobilka začne vyrábět elektrický Macan
, /

Nejprodávanější Porsche bude již brzy plně elektrické. Automobilka začne vyrábět elektrický Macan

Nejprodávanější Porsche bude již brzy plně elektrické. Automobilka začne vyrábět elektrický Macan

Ať už chceme, nebo ne, pro většinu automobilek je vizí budoucnosti jednak samořiditelnost, respektive autonomie, a také postupná elektrifikace vozových parků. Tradiční hráči začínají vsázet na elektrický pohon a díky tomu se tak už letos dočkáme například plně elektrického Audi e-tron, Mercedes-Benz EQC či Porsche Taycan. Právě Porsche tam ale rozhodně nekončí.

Německý výrobce sportovních vozidel má v následujících letech vedle již zmíněného sedanu Taycanu představit také elektrickou verzi svého vůbec nejprodávanějšího SUV s názvem Macan. Elektrický Macan se má podle plánů Porsche objevit v modelové řadě na počátku příští dekády, tedy zhruba v roce 2020 až 2023. A pro Porsche to má být zásadní krok, jelikož se Macan v loňském roce stal nejprodávanějším modelem značky vůbec – 86 tisíc prodaných kusů je zhruba o 15 tisíc více než v případě dalšího SUV Cayenne a více než dvakrát tolik oproti Panameře.

V postupném pořadí tak půjde o třetí plně elektrický model, který půjde do prodeje. Prvním je samozřejmě zmíněný Taycan, poté jeho crossover verze s názvem Cross Turismo a nakonec Macan. Výhodou Porsche například oproti konkurenční Tesle je především kvalita zpracování, ať už interiéru či exteriéru – to je také jedna z mála věcí, na kterou si majitelé Tesel stěžují.

Detaily ohledně elektrického Macanu prozatím nejsou známy a dozvídat se je budeme postupně. Nicméně nové elektrické SUV bude sdílet stejnou technologii nabíjení o kapacitě 800 V, které bude využívat i Taycan a Cross Turismo. Na kompatibilních nabíjecích stanicích tak bude možné dobít elektromobil na další jízdu 400 kilometrů za pouhých 15 minut. Cena klasického Macanu se spalovacím motorem je lehce přes 2 miliony korun, s elektrickým pohonem to může být i o desítky procent více.

Drony mohou sloužit i zemědělcům. Startup AirBoard dokáže autonomně a přesně hnojit vinice

Pokud lze vybrat jednu oblast, která na výraznou technologickou inovaci ještě čeká, bylo by to zemědělství. Přitom...

Porsche navíc uvedlo, že v budoucnu již nebude k dispozici žádná jiná verze pohonu v Macanu, než je elektřina. Zmizí tedy kompletně spalovací motory, stejně jako hybridní pohon. Koncern Volkswagen, který Porsche vlastní, má do roku 2022 investovat celkem 6 miliard eur do rozvoje technologií a do roku 2025 by dle ní měla být již přibližně polovina aut plně elektrická.

Krok s plnou elektrifikací Macanu je samozřejmě velmi odvážný, vezmeme-li v potaz, že více než každé třetí auto, které Porsche dnes prodá, je právě Macan, na který je tak podstatná část zákazníků zvyklá. Pokud budou najednou koukat po novém modelu a ten bude pouze elektrický, může je to odradit – Porsche přitom srovnatelnou alternativu prozatím nemá a možná do ní bude chtít pozicovat prozatím méně populární Cayenne.