McDonald’s loni v Česku utržil 5,8 miliardy korun. Letos nasadí papírová brčka a do Happy Mealu přibalí knížku

Pobočka McDonald’s

Foto: McDonald’s

Rychlému občerstvení se v Česku daří. Americký řetězec McDonald’s oznámil, že mu v loňském roce stouply v České republice tržby o 12,2 procenta na 5,81 miliardy korun a přestože zatím neprozradil svůj zisk, lze opět očekávat atakování rekordních čísel. V roce 2017 při tržbách 5,18 miliardy korun vydělal přes 266 milionů korun a jednalo se o jeho nejlepší rok v Česku. Letos ke zlepšeným výsledkům přispěly také tři nové pobočky, celkem jich je i spolu s franšízanty 99. Konkurenční AmRest, provozující KFC nebo Burger King, měl v roce 2017 tržby ve výši 3,1 miliardy korun.

České síti McDonald’s rostou tržby nepřetržitě od roku 2013 a loňský rok se nesl zejména v duchu rozšiřování služeb pro zákazníky, obměňování nabídky a také stále většího důrazu na ekologický přístup. Ve všech pobočkách McDonald’s byla loni dokončená modernizace a digitalizace, což přineslo i nový typ kuchyní, díky němuž se mohou letos hosté těšit na nové možnosti při výběru a sestavování svých burgerů.

„Zákaznici se dočkají možnosti přidat si do prémiových burgerů až 6 dalších ingrediencí dle jejich chuti. Moc se těšíme na zpětnou vazbu od zákazníků, věříme, že inovaci vřele přivítají,“ prozrazuje Zuzana Svobodová, PR ředitelka společnosti McDonald’s. Rozšiřovat se bude letos také donáška objednávek ke stolům a rozšířit by se zřejmě měl i rozvoz jídel do dalších měst. V Praze totiž loni McDonald’s otevřel exkluzivní spolupráci s Uber Eats.

mcdonalds

McDonald’s a jeho restaurace nové generace

Foto: McDonald’s

Důležitým tématem je pro McDonald’s také ekologie. V loňském roce se v tuzemských pobočkách u mléčných shaků a džusů nahradily plastové kelímky za papírové, díky čemuž se každoročně ušetří 70 tun plastu, a nyní začíná McDonald’s testovat výměnu plastových brček za papírová. „Tento týden začínáme ve 20 restauracích testovat papírová brčka. Jsme hodně zvědaví, jak tuto případnou změnu přijmou naši zákazníci,“ doplňuje Zuzana Svobodová s tím, že aktuálně má firma více než 80 procent obalů papírových.

Zajímavá novinka se týká také populárního dětského menu Happy Meal. Děti, respektive jejich rodiče si totiž budou moci nově vybrat, zda chtějí dostat v rámci menu tradiční hračku, nebo knížku. McDonald’s si na celý rok přichystal dobrodružství dvojčat Stromovic a každých osm týdnů se v Happy Mealu vystřídají dva nové díly knížek. Za sérií Dobrodružství Stromovic dvojčat stojí Cressida Cowelová, autorkou bestsellerů Škyťák a Šelmovská Štika nebo Jak vycvičit draka. Knížky budou dostupné také v digitální verzi na webu McDonald’s.

happy-meal-kniha1

V Happy Mealu nově bude možné získat dětskou knihu

Šéfredaktor CzechCrunche, Apple pozitivní uživatel a sportovní fanoušek.

CzechCrunch Express

Nenechte si utéct zásadní zprávy!

Přihlašte se k pravidelnému odběru novinek ze světa technologií a startupů.