Home Credit poslal do svého pojišťovacího startupu DOK investici ve výši 100 milionů korun
, /

Home Credit poslal do svého pojišťovacího startupu DOK investici ve výši 100 milionů korun

Home Credit poslal do svého pojišťovacího startupu DOK investici ve výši 100 milionů korun

Před půl rokem byla v České republice spuštěna nová služba DOK, která si dala za cíl zmodernizovat tuzemské pojišťovnictví a přinést do něj nové technologie, jež si již běžně používají v jiných oblastech. Za DOKem stojí finanční skupina Home Credit patřící pod PPF nejbohatšího Čecha Petra Kellnera a první půl rok provozu se zjevně osvědčil. Home Credit nově do svého insuretechu (insurance + tech) posílá 100 milionů korun, což je zhruba desetinásobek proti tomu, s čím DOK službu před půlrokem rozjížděl.

DOK plánuje novou investici využít primárně k vývoji vlastní umělé inteligence a také k postupnému rozšíření na další trhy. Uživatelům moderní pojišťovací služba přináší úsporu času při sjednávání a administrace pojištění, kdy vlastně přináší automatizaci pojišťovacího makléře. DOK za prvních šest měsíců využilo přes 3 tisíce zákazníků, což Home Creditu potvrdilo, že má taková služba smysl.

„Dosavadní výsledky nám potvrdily, že pro službu, která stojí přesně mezi pojišťovacími makléři a rychlou poptávkou pojištění typu online srovnávačů, je na českém trhu místo,“ hlásí po půl roce zakladatel DOKu Pavel Kuhn, který v minulosti stál u zrodu služeb Zonky, Mobito či Sazka mobil. Podle něj uživatelé vítají, že se mohou pojistit snadno, za pár minut a zcela online, a to nejen v Česku, ale i v dalších zemích, kam chce DOK postupně expandovat.

V DOKu si lze jednak ukládat své pojistné smlouvy a zároveň si je mohou uživatelé nechat hodnotit a průběžně porovnávat s nabídkou na trhu, díky čemuž zjistí, kdy si mohou sjednat výhodnější pojištění. Takový servis se zhodnocením aktuálních smluv zatím DOK poskytl zhruba tisícovce uživatelů a letos by mělo navíc dojít ke zlepšení veškerých výstupů, a proto bude startup významně investovat do automatizace a také umělé inteligence, která pracuje s různými ukazateli jednotlivých smluv a porovnává je.

„Z hlediska produktu se budeme soustředit primárně na rozšíření produktového portfolia a na vylepšení protinabídek, tedy doporučování výhodnějších pojištění, které už dnes testujeme. Všechny funkcionality vyvíjíme vždy v kooperaci jak s designéry, tak se zákazníky, což nám pomáhá vytvářet službu přímo jim na míru. Konečnou vizí je téměř 100% automatizace, která si poradí s naprostou většinou smluv, najde lepší nabídky a makléři se tak budou moci soustředit pouze na finální kontrolu a lidskou expertízu,“ dodává Kuhn.