Home Credit poslal do svého pojišťovacího startupu DOK investici ve výši 100 milionů korun

Před půl rokem byla v České republice spuštěna nová služba DOK, která si dala za cíl zmodernizovat tuzemské pojišťovnictví a přinést do něj nové technologie, jež si již běžně používají v jiných oblastech. Za DOKem stojí finanční skupina Home Credit patřící pod PPF nejbohatšího Čecha Petra Kellnera a první půl rok provozu se zjevně osvědčil. Home Credit nově do svého insuretechu (insurance + tech) posílá 100 milionů korun, což je zhruba desetinásobek proti tomu, s čím DOK službu před půlrokem rozjížděl.

DOK plánuje novou investici využít primárně k vývoji vlastní umělé inteligence a také k postupnému rozšíření na další trhy. Uživatelům moderní pojišťovací služba přináší úsporu času při sjednávání a administrace pojištění, kdy vlastně přináší automatizaci pojišťovacího makléře. DOK za prvních šest měsíců využilo přes 3 tisíce zákazníků, což Home Creditu potvrdilo, že má taková služba smysl.

„Dosavadní výsledky nám potvrdily, že pro službu, která stojí přesně mezi pojišťovacími makléři a rychlou poptávkou pojištění typu online srovnávačů, je na českém trhu místo,“ hlásí po půl roce zakladatel DOKu Pavel Kuhn, který v minulosti stál u zrodu služeb Zonky, Mobito či Sazka mobil. Podle něj uživatelé vítají, že se mohou pojistit snadno, za pár minut a zcela online, a to nejen v Česku, ale i v dalších zemích, kam chce DOK postupně expandovat.

pavel-kuhn

Pavel Kuhn, zakladatel pojišťovacího startupu DOK

V DOKu si lze jednak ukládat své pojistné smlouvy a zároveň si je mohou uživatelé nechat hodnotit a průběžně porovnávat s nabídkou na trhu, díky čemuž zjistí, kdy si mohou sjednat výhodnější pojištění. Takový servis se zhodnocením aktuálních smluv zatím DOK poskytl zhruba tisícovce uživatelů a letos by mělo navíc dojít ke zlepšení veškerých výstupů, a proto bude startup významně investovat do automatizace a také umělé inteligence, která pracuje s různými ukazateli jednotlivých smluv a porovnává je.

„Z hlediska produktu se budeme soustředit primárně na rozšíření produktového portfolia a na vylepšení protinabídek, tedy doporučování výhodnějších pojištění, které už dnes testujeme. Všechny funkcionality vyvíjíme vždy v kooperaci jak s designéry, tak se zákazníky, což nám pomáhá vytvářet službu přímo jim na míru. Konečnou vizí je téměř 100% automatizace, která si poradí s naprostou většinou smluv, najde lepší nabídky a makléři se tak budou moci soustředit pouze na finální kontrolu a lidskou expertízu,“ dodává Kuhn.

dok-focení-smluv

Nahrávání smluv do DOKu

Šéfredaktor CzechCrunche, Apple pozitivní uživatel a sportovní fanoušek.

CzechCrunch News

Nenechte si utéct zásadní zprávy!

Přihlašte se k pravidelnému odběru novinek ze světa technologií a startupů.