Elektrická vozítka Revolt si lze nově vypůjčit i přes český carsharing HoppyGo. Od 650 korun na den
, /

Elektrická vozítka Revolt si lze nově vypůjčit i přes český carsharing HoppyGo. Od 650 korun na den

Elektrická vozítka Revolt si lze nově vypůjčit i přes český carsharing HoppyGo. Od 650 korun na den

Pražskými ulicemi už několik měsíců jezdí miniaturní žlutá autíčka, která upoutají pozornost snad každého chodce i řidiče. Jde o vozy českého startupu Revolt, které jsou zajímavé hned z několika důvodů. Jednak jsou plně elektrické a navíc fungují v rámci carsharingu, takže si je zaparkované na ulici může půjčit kdokoliv. A komu by to nestačilo na pár desítek minut, může si je nově vypůjčit klidně na celý den. Revolt totiž svá auta zpřístupnil také na HoppyGo.

V obou případech jde o carsharing, ale každá strana k němu přistupuje trochu jinak. Zatímco Revolt sází na tzv. fleetový carsharing v ulicích, kdy má určitý počet aut (aktuálně 20), které si mohou lidé najít na mapě a pomocí mobilní aplikace vypůjčit kdykoliv a kdekoliv, HoppyGo je tzv. P2P carsharing. To znamená, že tam – zpravidla na delší dobu – zapůjčují lidé svá auta ostatním.

Unikátní elektrický carsharing Revolt získal v Praze už několik tisíc uživatelů a jeho nepřehlédnutelně žlutá, golfový vozík připomínající auta tak můžete pravidelně potkávat zejména v centru města. Lidé je využívají především jako alternativu k městské hromadné dopravě nebo vlastnímu automobilu, i třeba proto, že s těmito vozítky, jelikož jsou elektrické, můžete zaparkovat i na modré zóně.

Jelikož je ale jízda čínským elektromobilem značky Jiayuan, který si nechává tuzemský Revolt vyrobit na míru, velmi zábavná, mnozí uživatelé by rádi delší výpůjčky. „Uživatelé často volají po možnosti delší výpůjčky, respektive levnější, tak jsme si chtěli v praxi ověřit, jaký by byl zájem a spokojenost s takovouto variantou. Možnost delší výpůjčky či zvýhodnění takové výpůjčky je jedna z našich priorit spolu s rezervací vozidla a pozastavením jízdy v případě potřeby,“ vysvětluje šéf Revoltu Pavel Kuchta.

Od nedávného zdražení stojí výpůjčka malého elektromobilu 6 korun za minutu, což už se v případě delších výpůjček příliš nevyplatí. Na HoppyGo si lze auto od Revoltu půjčit na celý den za 650 korun včetně pojištění (5% spoluúčast a kauce 5 000 korun) s tím, že má předplacené parkování na všech modrých zónách v Praze a také plnou elektronádrž, což znamená dojezd zhruba 114 kilometrů. Pak musíte dobíjet. Když si auto půjčíte na 3 a více dnů, je cena za den ještě nižší.

THQ Nordic za více než miliardu korun kupuje české herní studio Warhorse, stojící za titulem Kingdom Come

Na českém herním poli se uskutečnil jeden z největších obchodů v historii. Pražské studio Warhorse Studios, které...

„Potěšilo nás, že Revolt projevil zájem zviditelnit a nabízet svoje vozy prostřednictvím platformy HoppyGo. Je to pro nás potvrzení, že jsme vedoucí platformou po sdílení automobilů na trhu. Pokud řidič projeví zájem si vůz Revolt u nás vypůjčit, předání auta a další náležitosti služba Revolt již zajistí prostřednictvím svého zákaznického servisu,“ doplňuje Jan Charouz, šéf HoppyGo, které je od loňského léta společným podnikem Škoda Auto DigiLab a Leo Express. Ten předtím provozoval vlastní platformu SmileCar.

Koncem loňského roku, pár měsíců po sloučení, hlásilo HoppyGo 40 tisíc uživatelů a tento týden zástupci největšího českého P2P carsharingu prozradili, že již mají 42 tisíc uživatelů. Vedle elektrických aut od Revoltu má v databázi celkem 1 500 vozů, přičemž z elektrických to jsou například ještě Volkswagen e-Golf, BMW i3 a dokonce i Tesla.

Revolt na HoppyGo zatím umístil na zkoušku jen pět svých vozů, protože už nyní by jich v ulicích Prahy často potřeboval víc, než jich má. Jeho flotilu navíc doplňují také elektrické motorky, ale ty se zatím na HoppyGo neobjeví. Šéf Revoltu Pavel Kuchta navíc prozrazuje, že si jeho firma i nadále hraje s různými variantami pronájmu a placení, aby co nejvíc vyhověli požadavkům svých zákazníků. Delší pronájem přes HoppyGo je jen jedna z variant.

„Teď se zkrátka snažíme nalézt ideální řešení pro uživatele, abychom neprogramovali zbytečně něco, co lidi ani nebudou chtít. Další varianta by mohla být adaptivní cenotvorba dle rychlosti auta. V případě, že auto nepojede/pojede velmi malou rychlostí (nákupy, dopravní zácpa, semafor), bude tarif nižší, než když se auto pojede v běžném provozu,“ poodhaluje možné plány Kuchta.