EA překvapilo herní svět novým rivalem pro Fortnite. Apex Legends za týden získal 25 milionů hráčů

Apex Legends

Desítky hráčů na jednom serveru se najednou snáší do virtuálního světa, hledají zbraně, lékárničky či jiné předměty a rozdělení do týmu hrají o přežití na stále se zmenšující mapě. Zní to povědomě? Herní žánr zvaný battle royale v posledních letech rapidně nabírá na oblíbenosti a dal za vznik již kultovním titulům jako PUBG a Fortnite. Nyní se do celosvětového fenoménu zapojilo i vydavatelství Electronic Arts a zcela překvapivě vydalo před týdnem titul zvaný Apex Legends, který v počtu hráčů roste závratným tempem.

Hra vyvinutá společností Respawn Entertainment byla vydána v pondělí 4. února, po osmi hodinách překonala hranici jednoho milionu hráčů a neustále rostla. Po 24 hodinách již Apex Legends hrálo 2,5 milionu hráčů, po třech dnech 10 milionů a po rovném týdnu EA oznámilo, že novou hru hraje už 25 milionů hráčů. V jeden moment ji navíc hrály více než 2 miliony lidí. Apex Legends je dostupný zdarma s mikrotransakcemi na PC, PS4 a Xbox One.

Hra je zasazená v universu dvojdílné série Titanfall, přesněji řečeno se odehrává 30 let po událostech druhého dílu. Hráči se tak mohou těšit na již známé mechaniky, přičemž Apex Legends se od většiny podobných her liší tím, že má předdefinované hrdiny se specifickými vlastnostmi, z nichž si hráči vybírají. Následně jsou rozděleni do týmů po třech, přičemž při jedné hře může hrát maximálně dvacet týmů. Oproti zavedeným titulům žánru battle royale také za určitých podmínek nabízí možnost oživení již zabitého spoluhráče z vlastního týmu.

Apex Legends se podařilo udržet pod pokličkou do poslední chvíle i proto, že hráčská komunita žila v domnění, že Respawn Entertainment pracuje na Titanfall 3. Pro vydavatele EA úspěch znamená potřebnou vzpruhu, protože minulý týden společnost oznámila špatné finanční výsledky za poslední kvartál minulého roku. Tržby činily 1,61 miliardy dolarů oproti odhadu ve výši 1,75 miliardy, a to především kvůli ne zrovna dobrým výsledkům titulu Battlefield V.

marshmello-fortnite

Přečtěte si takéZnámý DJ Marshmello vyprodává koncerty i ve hře Fortnite. Na jeho show přišly desítky milionů hráčů

Ukazuje se tak, že na vzrůstající trend žánru battle royale bude muset reagovat celé odvětví. Server Eurogamer uvedl, že Fortnite trvalo desetimilionovou hranici pokořit dva týdny. Dnes se však tento titul, inspirovaný hrou PUBG vydanou o rok dříve, může pyšnit více než 200 miliony hráči. Z tradičních sérií mezi prvními zareagovalo Call of Duty, které v rámci titulu Black Ops 4 vydalo herní mód zvaný Blackout, taktéž založený na typických principech žánru battle royale.

Nejstreamovanější hra

Stejně jako v případě Fortnite se na počátečním úspěchu Apex Legends podíleli ve velkém známí streameři a youtubeři. Aktuálně (12. února, 10:00) se jedná s velkým náskokem o nejsledovanější hru na platformě Twitch, přičemž si ji zahrál například i nejodebíranější streamer Ninja.

Zda Apex Legends dosáhne takového úspěchu jako jeho předchůdci, si v tuto chvíli nikdo netroufá odhadovat. Avšak jak upozorňuje magazín The Verge, Fortnite má dva aspekty, které se Respawn Games nechystá implementovat: dostupnost na mobilní platformy a takzvaný cross platform, tedy možnost společného hraní napříč konzolemi. Nejbližší plány jsou však jasné – vývojáři chystají ve hře valentýnskou tematiku a také první esports turnaj.

apex-legends-world

Redaktor CzechCrunch, student politologie a mediálních studií na FSS MU. Píše texty o vesmíru, sociálních sítích a technologiích.