Český e-shop s bytovými doplňky Bonami loni utržil přes miliardu korun. Letos cílí na 1,5 miliardy

David Šiška, CEO Bonami

Tuzemský e-shop Bonami, který nabízí bytové doplňky a nábytek, má za sebou doslova miliardový rok. V roce 2018 se podařilo Bonami utržit více než 1 miliardu korun s tím, že letos chce přidat další zhruba půl miliardy korun. Vedle České republiky e-shop úspěšně funguje také na čtyřech dalších trzích, přičemž naposledy vstoupilo loni v srpnu do Maďarska. Celkově Bonami za rok 2018 vyrostlo o 38 % a vedle Česka významně posílilo také v Rumunsku (růst o 67 %).

Vedle Česka, Rumunska a Maďarska působí Bonami také na Slovensku a v Polsku a loni prodalo celkem 1,9 milionu kusů zboží. Českému e-shopu se daří růst a získávat zákazníky na všech zmíněných trzích a letos tak chce dosáhnout na tržby ve výši 1,5 miliardy korun. S ohledem na tento cíl přijdou velké investice do dalšího rozšíření skladů a skladových zásob, jelikož se chce Bonami soustředit na růst v segmentu nábytku, a uvažuje také o vlastní dopravě.

Větší zaměření na segment nábytku není v případě Bonami pochopitelně náhodný. Aktuálně se nábytek podílí na obratech ze 38 procent a neustále roste, a to i díky tomu, že nabídka Bonami je významně širší než u velkých kamenných prodejců. Z celkových 65 tisíc položek na Bonami je přes 40 tisíc položek nábytku.

bonami-web

„Tisíce nejoblíbenějších kusů nábytku navíc máme skladem s rychlým doručením a v příštím roce plánujeme skladové zásoby dále navyšovat. Proto jsme v minulém roce zdvojnásobili skladové prostory a letos budeme ve zvětšování skladu pokračovat. Cílem je zvýšení prodejů nábytku o 40 %,“ popisuje strategii šéf Bonami David Šiška (na úvodní fotce).

Vedle rozšiřování sortimentu chce Bonami také zkvalitňovat služby pro své zákazníky, a tak by mělo během letošního roku dojít ve vybraných lokalitách ke spuštění služby montáže a odvozu starého nábytku. V drtivě většině případů dnes již Bonami doručuje nábytek zdarma i s výnosem do bytu. David Šiška o montáži a odvozu starého nábytku aktuálně jedná s dopravci a přiznává, že si možná bude muset Bonami začít budovat vlastní dopravu, protože podobné doplňkové služby jsou pro přepravce problém.

Šéfredaktor CzechCrunche, Apple pozitivní uživatel a sportovní fanoušek.