Brigádníci do restaurací přes mobil fungují. Česká služba Grason už zařídila přes 2 500 směn a 2 miliony korun v odměnách

Lukáš Strnadel z The Funtasty a Jarmila Kowolowská a Karel Mařík z Grasonu

Foto: Grason

Loni v dubnu do restauračního byznysu vplula nová služba Grason, která si dala za cíl vyřešit jeden z nejpalčivějších problémů tuzemské gastronomie. Akutní nedostatek pracovní síly již delší dobu sužuje nejen české restaurace a hospody, a právě Grason jim chce v hledání brigádníků pomoci. Za prvních devět měsíců má slušné výsledky: lidé zprostředkovaní přes Grason odsloužili už přes 15 tisíc hodin.

Za projektem stojí dvojice Jarmila Kowolowská a Karel Mařík a vývojářské zázemí mu dodalo české studio The Funtasty, které za to získalo v Grasonu dvacetiprocentní podíl. Ve službě je dnes registrovaných přes 700 ověřených tzv. grasonů, což jsou lidé, jež práci v gastronomii hledají. Každý měsíc přibývá více než sto nových posil, které v Praze přes mobilní aplikaci aktivně poptává zhruba 65 podniků.

„Na konci roku nám předvánoční sezóna pomohla ke 100% meziměsíčnímu růstu a i leden byl výsledkově skvělý. Do konce roku chceme vyrůst na desetinásobek, tedy tisíce směn měsíčně. A ani poté nebude potenciál českého trhu, kde se ročně odpracuje 70 milionů směn, zdaleka vyčerpaný. Vidíme zde obrovský prostor pro další růst v následujících letech,“ dodává k výsledkům šéfka Grasonu Jarmila Kowolowská.

grason-app

Za tři čtvrtě roku se přes Grason zprostředkovalo celkem 2,5 tisíce směn, respektive 15 tisíc odpracovaných hodin a vše je teprve na začátku. Připravuje se expanze do dalších měst, ale už v Praze si tvůrci ověřili, že takový model hledání brigádníků může fungovat. Jak zástupci Grasonu prozradili pro CzechCrunch, dosavadní tržby se pohybují ve vyšších stovkách tisíc, kdy si firma bere buď provizi z vyplácené odměny, nebo jí podniky platí měsíční předplatné. Od dubna si pak grasoni vydělali už přes dva miliony korun.

Dobré reference a velká expanze

V Grasonu se nyní chtějí soustředit na expanzi, aby dokázali nabídnout podnikům co nejvíce brigádníků a těm naopak co nejvíce pracovních příležitostí. Již nyní s plně mobilním krátkodobým náborem pracují ve známých pražských podnicích, jako je Potrefená husa, Sia, Bruxx, Zátiší catering nebo Pizza Nuova ze sítě Ambiente.

tomas-cupr-rohlik2

Přečtěte si takéTomáš Čupr nově vlastní téměř 75 procent Rohlíku. Za týden vybral díky dluhopisům přes půl miliardy korun

U každé čtvrté poptávky má restauratér podle Grasonu přihlášeného brigádníka do 15 minut a obecně se drží vysoká obsazenost směn, kdy se průměr pohybuje okolo 90 % všech poptávaných směn. Grason chce navíc ve spolupráci s The Funtasty celý projekt nadále posouvat a přinášet gastropodnikům více než jen získání pracovní síly.

grason-app

„Chtěli bychom usnadnit život oběma stranám. Ubrat byrokracie tak, aby se mohly podepisovat dokumenty mezi grasonem a podnikem on-line, nebo předpovídat vhodné kandidáty na směnu a informovat je o směnách přednostně,“ doplňuje plány technologický šéf Grason a CEO The Funtasty Lukáš Strnadel (spolu se zakladateli na úvodní fotce vlevo).

Šéfredaktor CzechCrunche, Apple pozitivní uživatel a sportovní fanoušek.

CzechCrunch Express

Nenechte si utéct zásadní zprávy!

Přihlašte se k pravidelnému odběru novinek ze světa technologií a startupů.