Trh s digitálními hrami loni vyrostl na téměř 110 miliard dolarů. Hit Fortnite vydělal 2,4 miliardy
, /

Trh s digitálními hrami loni vyrostl na téměř 110 miliard dolarů. Hit Fortnite vydělal 2,4 miliardy

Trh s digitálními hrami loni vyrostl na téměř 110 miliard dolarů. Hit Fortnite vydělal 2,4 miliardy

Že tradiční trhy zábavy jako filmy nebo televizní vysílání vydělávají nejvíce? Ani zdaleka. Již delší dobu se před nimi každoročně drží herní průmysl, který zaznamenává své dosud nejlepší období v historii. Konkrétně digitální hry byly v minulém roce zodpovědné za 109,8 miliardy dolarů, což je téměř 2,5 bilionu korun. Oproti roku 2017 se jedná o 13% nárůst.

Největší podíl na tom navíc nemají placené hry, ale jejich přesný opak – freemium tituly, které těží z enormního nárůstu hráčů na mnoha platformách a nákupu dodatečných vylepšení a předmětů, což mezi hráči vyvolává jistou soutěživost a zároveň je to pro ně zajímavé téma pro streamování na platformách jako YouTube nebo Twitch. Tato část trhu v loňském roce na všech platformách (mobil, PC, konzole a sociální sítě) představovala 88 miliard dolarů, respektive 1,9 bilionu korun.

Největší nárůst za poslední roky zažily mobilní hry, včetně titulů jako Clash of Clans, Clash Royale nebo Fortnite, který je ovšem dostupný i na dalších platformách. Za loňský rok byl ostatně Fortnite absolutně nejúspěšnější hrou v žánru free-to-play, tedy bezplatných her ke stažení, která studiu Epic Games, jenž za ní stojí, přinesla 2,4 miliardy dolarů. Vyplývá to z dat analytické společnosti SuperData.

O tom, že se Fortnite podílí na většině příjmů herního studia Epic Games, svědčí i fakt, že za loňský rok celé studio mělo podle odhadů v hrubém zisku dosáhnout na 3 miliardy dolarů, takže valná většina příjmů opravdu pochází právě z Fortnite. Za hitem, který celosvětově hraje více než 125 milionů aktivních hráčů, se ve stejné kategorii umístilo Honour of Kings s 2,1 miliardy dolarů, Dungeon Fighter Online s 1,5 miliardy dolarů a QQ Speed s 1,4 miliardy dolarů.

S tím vším souvisí i rostoucí počet sledujících herních streamů na platformách jako YouTube nebo Twitch, které přináší nejen novou kategorii zábavy, ale i byznysu. Celkově se jedná o zhruba 850 milionů sledujících, kdy 183 milionů představoval Twitch a 594 milionů YouTube. Trh s herními streamy za loňský rok dosáhl 5,2 miliardy dolarů.

Že jde o velký byznys, potvrzuje například známý streamer Ninja, který na svém kanálu na službě Twitch dosáhl 218 milionů hodin přehrání a jeho průměrné příjmy dosahovaly půl milionu dolarů měsíčně (přes 11 milionů korun). Pro další porovnání je zajímavé, kolik vlastně tvořil trh s klasickými počítačovými a konzolovými hrami. Za loňský rok oproti neuvěřitelným 110 miliardám z digitálních verzí představoval pouze zhruba 16 miliard dolarů.