Leo Express loni přepravil 1,8 milionu cestujících a zvýšil obrat o 120 % na 800 milionů korun

Leoš Novotný

Tuzemský přepravce Leo Express navazuje na výsledky první poloviny loňského roku, kdy se jeho obrat přehoupl přes hranici 315 milionů korun, a ohlašuje rekordní výsledky za celý rok 2018. Skupina Leoše Novotného (na úvodní fotce) přepravila 1,8 milionu cestujících a zvedla obrat o 120 procent na 800 milionů korun. Výsledek EBITDAR (tedy zisk před zdaněním, úroky, odpisy, amortizací a náklady na restrukturalizaci nebo nájmy) jen v České republice vyrostl trojnásobně na 90 milionů korun.

Největší nárůst Leo Express zaznamenal především díky německému trhu a zapojení linky Berlín–Stuttgart a spuštění provozu mezi Prahou a polským Krakowem. Ostatně právě Polsko se spolu s Ukrajinou a Německem podílelo například na růstu počtu cestujících vůbec nejvíce. „Jsme rádi, že naši cestující a fanoušci sdílí naši vizi kvalitní a ekologicky udržitelné dopravy. I přes výpadek jedné jednotky jsme dokázali přepravit 1,8 milionu cestujících. Finančně jsme více než zdvojnásobili tržby za celou skupinu,“ doplňuje šéf Leo Expressu Peter Koehler.

leo-express-vlak

Vlak Leo Expressu

V letošním roce by se chtěl Leo Express dotknout z pohledu obratu hranice jedné miliardy korun, pomoci by k tomu mohlo i spuštění služby v Pardubickém a Zlínském kraji. Dle slov Petera Koehlera jsou ve spojích prakticky neustále vyprodané třídy Premium a Business, které nabízí více soukromí a pohodlnější sedačky. Čím dál větší počet cestujících navíc rezervuje jízdenky přes mobilní aplikaci, kde má aktuálně Leo Express kolem 60 tisíc aktivních uživatelů.

Snahou Leo Expressu je mimo tradiční vlakové a autobusové přepravy, na níž spolupracuje s FlixBusem, zajistit takzvaný komplexní door-to-door servis, kdy chce pomoci zákazníkům s přepravou i mimo tradiční spoje. Ostatně Leo Express provozuje společně se Škoda Auto DigiLab službu na sdílené pronájmy automobilů HoppyGo.

Peter-Koehler-leo-express

Peter Koehler, šéf Leo Expressu

V loňském roce se nicméně Leo Expressu nevyhnuly ani určité finanční komplikace. I když vykazuje rostoucí obrat i zisk, na svůj provoz hledal další financování prostřednictvím P2P půjčkové platformy Bondster, na které nakonec vybral celkem 8 milionů korun. Financování probíhalo prostřednictvím skupiny ACEMA s původním cílem 10,1 milionu korun při 9,1% úroku. Půjčka disponovala zástavním právem na německou entitu Leo Express GmbH, pod níž provozuje Leo Express vlaky FlixTrain. Je ovšem otázkou, na co přesně firma peníze využila.

Spoluzakladatel CzechCrunche, nadšenec do byznysu, designu, kryptoměn, cestování a nejrůznějších technologií.

CzechCrunch News

Nenechte si utéct zásadní zprávy!

Přihlašte se k pravidelnému odběru novinek ze světa technologií a startupů.