Facebook chce propojit WhatsApp, Instagram a Messenger, aby si mezi nimi mohli uživatelé posílat zprávy

Pod Facebook patří také Messenger, Instagram a WhatsApp

Největší sociální síť Facebook si pro následující rok stanovila zcela zásadní plán, v rámci kterého by měla propojit své stávající komunikační služby, aby bylo možné posílat si zprávy mezi nimi navzájem. Facebook totiž zdaleka není jen o vlastní chatovací službě Messenger, ale vlastní také nejpopulárnější komunikační aplikaci WhatsApp a rychle rostoucí Instagram, přes který dnes již mnoho uživatelů také pravidelně komunikuje. A šéf Facebook Mark Zuckerberg nyní chce trojlístek komunikačních aplikací propojit, aby bylo možné posílat zprávy třeba z WhatsAppu do Messengeru.

Důležité je, že všechny aplikaci budou nadále fungovat samostatně, ale podle zprávy deníku The New York Times plánuje Facebook od základů přepracovat kompletní komunikační infrastrukturu, na níž Messenger, WhatsApp i Instagram stojí. Výsledkem má být ucelený komunikační ekosystém, díky kterému si budou moci lidé posílat zprávy z WhatsAppu do Messengeru, z Messengeru do Instagramu a tak dále.

Součástí významných změn má být i to, že všechny aplikace získají podporu pro end-to-end šifrování, což byla dosud deviza především WhatsAppu. Cíl propojení svých komunikačních aplikací, které dnes používají každý měsíc v součtu zhruba 4,5 miliardy uživatelů, je jednoznačný: Facebook si chce udržet uživatele v rámci svého ekosystému a propojené aplikace tomu mají pomoci místo toho, aby lidé odcházeli ke konkurenčním řešením, jako jsou iMessage od Applu nebo Hangouts od Googlu.

facebook-snapchat-instagram-twitter-messenger-apps

Facebook chce propojit komunikaci na Messengeru, WhatsAppu a Instagramu

Podle The New York Times, který se odvolává na své zdroje uvnitř společnosti, si přepsání trojice aplikací vyžádá stovky vývojářů a Facebook je teprve na začátku. Dokončit unifikaci komunikační infrastruktury by nicméně chtěl do konce tohoto roku nebo na začátku toho příštího. Pokud Facebook tuto významnou integraci skutečně spustí a dokončí, uživatelé Facebooku by pak mohli například posílat šifrované zprávy těm, co mají pouze účet na WhatsAppu.

Propojený a výnosný byznys

„Pracujeme na tom, abychom ve více našich komunikačních produktech nabídli end-to-end šifrování a zvažujeme způsoby, jak zjednodušit možnosti spojit se s přáteli a rodinou napříč sítěmi,“ uvedl pro The New York Times Facebook. „Načínáme dlouhý proces, kdy budeme řešit všechny detaily, jak to celé bude fungovat, a podle očekávání kolem toho probíhá mnoho diskuzí a debat.“

Pro Facebook je udržení uživatelů ve svých službách a aplikacích klíčové především z byznysového pohledu. Ve chvíli, kdy budou uživatelé využívat jeho aplikace více, je to zajímavější také pro inzerenty, jimž Facebook prodává reklamní prostory. Ostatně i právě ve WhatsAppu, kde dosud reklamy chyběly, se začínají postupně objevovat, protože Mark Zuckerberg chce, aby začala největší komunikační aplikace na světě vydělávat mnohem více peněz, což se jí zatím i přes svou, půldruhé miliardy velkou základnu uživatelů nedařilo.

tomas-cupr-rohlik2

Přečtěte si takéTomáš Čupr vydává dluhopisy za 777 milionů korun. Šéf Rohlik.cz s nimi může ovládnout 75 procent firmy

Zatímco Facebook v posledním roce čelil jednomu problému za druhým a u mnoha uživatelů si zásadním způsobem pošramotil pověst, jeho dříve akvírované populární služby WhatsApp a Instagram často zůstávaly stranou a šéf Facebooku Mark Zuckerberg ostatně od začátku tvrdil, že jako nezávislé a samostatné aplikace zůstanou. To by se ovšem mělo změnit, což už naznačovalo dění v loňském roce.

mark-zuckerberg-facebook

Šéf Facebooku Mark Zuckerberg

Foto: Facebook

Kvůli neshodám s Zuckerbergem o dalším směřování nejprve opustili WhatsApp jeho spoluzakladatelé Jan Koum a Brian Acton a o pár měsíců později je ze stejných důvodů následovali také spoluzakladatelé Instagramu, Kevin Systrom a Mike Krieger. Začalo se totiž ukazovat, že Zuckerberg už WhatsAppu ani Instagramu negarantuje takovou nezávislost, jak na začátku sliboval, a chce nad jejich vývojem mít větší kontrolu, zejména z toho důvodu, aby začaly obě služby vydělávat více peněz. Plánované propojení komunikační infrastruktury nyní jednoznačně ukazuje na větší integraci pod hlavičkou Facebooku.

Šéfredaktor CzechCrunche, Apple pozitivní uživatel a sportovní fanoušek.

CzechCrunch Express

Nenechte si utéct zásadní zprávy!

Přihlašte se k pravidelnému odběru novinek ze světa technologií a startupů.