Elektrické Porsche Taycan se bude rychle dobíjet. Na 100 kilometrů dojezdu mu stačí 4 minuty

Porsche Taycan

Letošní rok bude pro elektromobily zásadní. Svá želízka v ohni mají mít mimo zaběhnuté Tesly také německé automobilky Volkswagen či BMW, které již první elektromobily prodávají, a dále například Audi s modelem e-tron nebo Porsche, které se ke konci roku chystá vydat svůj vůbec první čistý elektromobil Taycan se sportovním vzhledem. A právě na Taycan láká Porsche mnoha způsoby, od samotné konfigurace přes dojezd až k nově budované síti nabíjecích stanic.

O tom, že se na něj zákazníci těší, svědčí i fakt, že se během několika týdnů vyprodala produkce Taycanu na zhruba rok dopředu, především díky aktuálním vlastníkům elektromobilů Tesla, kteří pravděpodobně koukají po známé značce i kvalitním interiéru, o němž se v případě Tesly vedou vášnivé debaty. Dle odhadů by se navíc měla roční produkce Taycanu pohybovat na hranici 40 tisíc kusů, což by v rámci Porsche vytvořilo mezi všemi modely rekord.

porsche-taycan-oliver-blume

Šéf Porsche Oliver Blume ukazuje elektrický Taycan

Nejzajímavější ze všech nových informací je ovšem samotný dojezd a nabíjení, jež v případě elektromobilů hraje markantní roli. Dle informací serveru Bloomberg se bude díky 800voltové baterii Taycan schopen nabít pro dojezd 60 mil (96,5 kilometru) za pouhé 4 minuty. Právě 800voltová baterie se dokáže nabíjet vysokou rychlostí až 350 killowattů, což je téměř třikrát více než v případě konkurenční Tesly. Na 80 procent dojezdu, tedy přibližně 386 kilometrů, se díky tomu Taycan dokáže nabít za pouhých 15 minut.

Porsche elektrifikuje všechny své vozy

Porsche si tak jednoduše řeklo, že v případě elektromobilů ani zdaleka nezáleží u většiny zákazníků jen na zrychlení, kdy se jedna firma s druhou předhání o to, jestli dokáže z 0 na 100 kilometrů za hodinu zrychlit za 2,7 nebo 2,6 vteřiny, ale především na dojezdu. V rámci prodejů tak dost možná bude rozhodujícím faktorem právě ušetření několika jednotek nebo i desítek minut při nutném nabíjení.

boeing-aurora-flying-car

Přečtěte si takéBoeing poprvé testoval své elektrické létající auto. Budoucnost vidí v bezpilotní dopravě

Německá automobilka má samozřejmě mírnou nevýhodu v tom, že nemá tak rozšířenou síť nabíjecích stanic pro rychlé dobíjení, jako má nyní Tesla v případě Superchargerů. Proto se Porsche spojilo například na americkém trhu s Electrify America, díky kterému nabídne místním zákazníkům na celé síti tři roky dobíjení zcela zdarma. Do budování sítě navíc investuje 70 milionů dolarů. Začátkem roku 2020 by se pak měly otevřít i další nabíjecí stanice ve všech prodejnách Porsche po Spojených státech i v Evropě.

Dříve se spekulovalo také o možné spolupráci s Teslou a využitím jejích stanic Supercharger, jenže kvůli rozdílnému výkonu nabíjení a plnění slibů nakonec z plánů sešlo. Porsche chce do elektrifikace svého vozového parku investovat celkem 6 miliard eur, což má do poloviny roku 2025 zajistit až polovinu všech modelů s hybridním či elektrickým pohonem.

porsche-taycan

První plně elektrické Porsche Taycan

Cena Taycanu, který má mít celkový výkon kolem 600 koní, začne na americkém trhu podle dostupných informací na 90 až 95 tisících dolarů, respektive 2 až 2,1 milionu korun, verze s označením Taycan 4S pak bude stát 95 až 100 tisíc dolarů (2,1 až 2,2 milionu korun) a nakonec nejvýkonnější a nejdražší model Taycan Turbo vyjde na 130 tisíc dolarů, tedy přes 2,9 milionu korun. K objednávkám je aktuálně třeba záloha ve výši 2 500 dolarů.

Spoluzakladatel CzechCrunche, nadšenec do byznysu, designu, kryptoměn, cestování a nejrůznějších technologií.

CzechCrunch Express

Nenechte si utéct zásadní zprávy!

Přihlašte se k pravidelnému odběru novinek ze světa technologií a startupů.