Datartu se loni zvýšily tržby na 7,5 miliardy korun. Hlavní zásluhu na tom mají český a slovenský e-shop

Přední maloobchodní prodejce spotřební elektroniky Datart působí již od roku 1990 na českém i slovenském trhu a v tom loňském prošel významnými změnami. V létě oznámil fúzi se skupinou HP Tronic, což mimo jiné znamenalo, že se nově pod značkou Datart začaly otevírat také vybrané prodejny Euronics. Na výsledky firmy to mělo pozitivní vliv, tržby Datartu v roce 2018 překročily 7,5 miliardy korun.

Součástí HP Tronic se stal Datart loni v létě s tím, že česká skupina, zabývající se domácími spotřebiči a spotřební elektronikou, se rozhodla používat jako hlavní značku pro své stávající elektroprodejny právě Datart. Vedle prodejen Euronics pak HP Tronic provozuje také e-shop Kasa.cz a jeho slovenskou obdobu Hej.sk, ale na obou trzích má vlastní internetový obchod i Datart. Podle zástupců společnosti proběhla fúze úspěšně, což se odrazilo také na finančních výsledcích tradičního tuzemského prodejce spotřební elektroniky.

„V roce 2018 přesáhly maloobchodní tržby Datartu 7,5 miliardy korun, meziročně nám tak vzrostly o více než 3,5 %. Jenom v prosinci, který patří do naší hlavní sezóny, se tržby zvýšily o téměř 5 % oproti roku 2017. Hlavní zásluhu na vynikajícím výsledku mají především e-shopy Datart.cz a Datart.sk i přesto, že jsme v říjnu přerušili spolupráci s cenovým srovnávačem Heureka,“ komentuje výsledky František Mikoška, obchodně marketingový ředitel HP Tronic.

datart.cz

Loňské výsledky za celou skupinu HP Tronic budou k dispozici až v následujících týdnech. Datart si nicméně meziročně polepšil, když v roce 2017 vykázal tržby ve výši 7,2 miliardy korun. Obrat skupiny HP Tronic, která také provozuje Resort Valachy s hotely Lanterna, Horal, Galik, s golfovým hřištěm a sjezdovkou Razula, v roce 2017 činil 15 miliard korun se ziskem 81,6 milionu korun.

Výsledkem fúze je mimo jiné to, že v současné době má Datart celkem 111 prodejen a dva e-shopy, Datart.cz a Datart.sk. „I v tomto roce plánujeme pokračovat v otevírání nových Datart prodejen. Pro zákazníky tak stavíme nejhustší síť elektro prodejen s cílem, kdy zákazník bude mít prodejnu Datartu v dojezdové vzdálenosti do 30 minut od svého bydliště,“ doplňuje Mikoška.

Šéfredaktor CzechCrunche, Apple pozitivní uživatel a sportovní fanoušek.

CzechCrunch News

Nenechte si utéct zásadní zprávy!

Přihlašte se k pravidelnému odběru novinek ze světa technologií a startupů.