Česká alternativní strava MANA po nových nápojích představuje i několik nových příchutí prášku
, /

Česká alternativní strava MANA po nových nápojích představuje i několik nových příchutí prášku

Česká alternativní strava MANA po nových nápojích představuje i několik nových příchutí prášku

V druhé polovině prosince český startup MANA, který vyrábí alternativní stravu se stejnojmenným názvem, představil hned tři nové příchutě svého nápoje, jež se zařadily po bok základní předmíchané varianty, která existuje i v podobě prášku. Nyní na řadu přichází také rozšíření samotných příchutí zmíněných práškových variant, které je nutné vždy před vypitím během několika kroků připravit.

Prášek samozřejmě dostane příchuti zcela totožné s novou trojicí nápojů, ovšem s tím rozdílem, že si poměr příchuti a vody můžete namíchat zcela sami a nápoj si tak například udělat slabší či silnější nebo si do něj něco jednodušeji přidat. Nové příchuti práškové verze se nabízí pod názvy Sunlight, Dream a Love, přičemž nejmenší počet kusů v rámci limitovaných předobjednávek je 7 balení na jednu příchuť, celkem tedy 21 sáčků.

MANA aktuálně novou edici prášků prodává pouze na svém e-shopu, a to s doručením v průběhu dubna. Za několik měsíců by se poté měly nové varianty prášků dostat i do běžného retailu a budou běžně dostupné v internetovém obchodě. Stejně jako variace již předmíchaných nápojů si nový prášek víceméně zachoval své původní výživové hodnoty, příchuť byla přidána přírodním barvivem, potravinářskými aromaty a extrakty.

„Provedli jsme více jak 200 vývojových iterací, než jsme byli s novými příchutěmi naprosto spokojeni,“ říkal v prosinci k novým verzím svých drinků zakladatel Many Jakub Krejčík. V průběhu loňského roku do svého rozvoje MANA vůbec investovala spoustu prostředků. V červnu uvedla nový míchací přístroj, který až zdesetinásobil objem produkce, odstranila nutnost využití přidaného oleje do práškové verze nápoje v nové verzi Mark 5 a do svého čela přibrala na pozici CEO Šimona Čapka z Red Bullu, který ovšem během listopadu odešel a předal roli zpět Krejčíkovi.

Za rok 2017 prodal startup produkty za 87 milionů korun, od roku 2014 pak firma do rozvoje technologií investovala více než 26 milionů. Díky eliminaci plastových lahviček pro oleje u práškové verze se navíc startupu podařilo snížit spotřebu plastů až o 50 procent.