Celebrity na YouTube. Herec Jack Black si založil herní kanál, který za 2 týdny dosáhl 3 milionů odběratelů

Herec, skladatel, zpěvák a především komik Jack Black do jisté doby před několika hollywoodskými trháky nebyl v Česku znám tolik jako na západě, kde ho fanoušci milují za jeho osobitý styl. V poslední dekádě a půl se ovšem blýskl několika trháky, včetně filmů Škola ro(c)ku, King Kong či Králové ro(c)ku, kde zároveň zpíval své vlastní skladby ze skupiny Tenacious D.

Jack Black není ovšem znám pouze pro své umělecké schopnosti, ale také častým zapojením do herní komunity. Namluvil hlavní postavu ve hře Brütal Legend či Peter Jackson’s King Kong, v roce 2017 byl hostem prestižní herní konference E3 v Los Angeles a jeho skladba z Tenacious D se stala jednou z nejhranějších v herním titulu Guitar Hero. Nyní jde ale Jack Black ještě dál a zkouší, jak moc mu jeho známé jméno dokáže otevřít cestu ke zcela novému typu byznysu.

Tím je vlastní YouTube kanál s názvem Jablinski Games, který si Jack Black založil 21. prosince loňského roku. Vše začalo 28sekundovým videem, ve kterém Black ze své hráčské židle před počítačem prohlašuje, že jeho kanál bude větší než Ninja (jeden z aktuálně nejpopulárnějších youtuberů) či PewDiePie (herní youtuber s největším počtem odběratelů vůbec). Video nebylo nijak profesionální, nemělo žádné efekty, jde o čistě amatérskou záležitost.

jablinski

I přesto Jack Black pro svůj kanál získal během pouhého týdne první milion odběratelů, a nyní, zhruba dva týdny po založení, je již na 3 milionech a číslo neustále roste. Kromě poděkování k překročení milionu fanoušků před 3 dny na kanálu vyšlo vůbec první standardní video, ve kterém Jack Black provází Pinball muzeem v Las Vegas, respektive muzeem legendární mechanické hry, která se datuje až do roku 1931.

Videa by měla vycházet pravidelně každý pátek s tím, že se Black omlouvá za aktuální kvalitu záběrů a bude se vše snažit postupně vylepšovat. Nejde tak o žádná přeumělkovaná videa, ale čistou zábavu v jeho podání, na kterou jsou fanoušci zvyklí z živých vystoupení či filmů, a zároveň se mohou s jeho tvorbou díky jisté formě amaterismu více ztotožnit.

Známé jméno funguje

Samozřejmě jen málokdo si může dovolit publikovat kanál s takto jednoduchým obsahem a očekávat, že se jeho videa stanou takřka přes noc virálními a začnou okamžitě vydělávat peníze. Jack Black ale sází na své známé jméno a z kanálu na YouTube možná časem udělá velmi solidní byznys. Do nápadu s jeho vytvořením ho prý uvrtal především jeho nejmladší syn, který je zapáleným hráčem a pomáhá mu se zpracováním prvních videí.

Jen málokterá filmová celebrita si dokázala vybudovat za tak krátkou dobu podobnou fanouškovskou základnu, aniž by se dále věnovala tématům kolem filmů. A proč je kolem toho taková senzace? Zhruba před rokem začal na YouTube aktivně působit například Will Smith, který má samozřejmě jiný typ obsahu, ale během roku získal pouze 4,4 milionu odběratelů. Pro celebrity je pak těžké udržet pravidelnost videí, jelikož v nich nevidí takový zásah jako na jiných platformách. Jack Black na to jde ovšem surověji a úplně jiným způsobem.

Foto: vagueonthehow/Flickr

Spoluzakladatel CzechCrunche, nadšenec do byznysu, designu, kryptoměn, cestování a nejrůznějších technologií.

CzechCrunch Express

Nenechte si utéct zásadní zprávy!

Přihlašte se k pravidelnému odběru novinek ze světa technologií a startupů.