Aerolinka pro mileniály daleko nedoletěla. Joon po roce a půl končí a přechází pod křídla Air France

Je tomu přibližně rok a půl, co letecký gigant Air France ohlásil, že spustí zcela novou aerolinku Joon. Takovou, která by mířila zejména na mladé cestovatele (respektive mileniály) a nabízela jim na své palubě služby jako digitální zábavní systém či možnost objednání bio jídla včetně smoothies a organického pečiva. Zkrátka vše, co by každý správný mileniál vyžadoval. Nehledě na nižší ceny za letenky než konkurence a personál oblečený do sportovních uniforem vyrobených z více než 60 % z polyesteru z recyklovaných plastů.

Nápad to byl asi dobrý. Joon měl před samotným leteckým debutem, který se uskutečnil 1. prosince 2017, připravených několik Airbusů vyladěných do modro-bílé barevné kombinace, zájem médií a mladých lidí, vychytaný marketing a v neposlední řadě také naplánované první krátké lety do Barcelony, Berlína, Lisabonu a Porta. Během léta roku 2018, několik měsíců poté, co aerolinka do vybraných destinací létala, pak Joon přidal i delší trasy do Afriky, na Blízký východ a také do dalších evropských měst.

joon-uniform

Začátkem října minulého roku Joon oznámil, že se bude jeho moderní aerolinka pravidelněji od března 2019 dotýkat i České republiky, a to konkrétně několika denními spoji z Prahy do Paříže a naopak. Prakticky tak měla na této trase nahrazovat mateřskou společnost Air France. Spolu s touto zprávu zároveň lákal i cestovatele do Madridu, Manchesteru, Stockholmu, ekvádorského Quita a na ostrov Svatý Martin, kam tato letadla měla létat od letošního léta.

Fleet Joon 1_mid res

Vše tedy podle všeho fungovalo, nicméně běžná veřejnost netušila, co se pár týdnů po těchto oznámeních honilo hlavou nového šéfa Air France Bena Smitha. Francouzský deník Le Figaro totiž v prosinci minulého roku informoval, že zvažuje Joon rozpustit a zahrnout veškerou flotilu včetně personálu pod Air Frace, jeho matku. A to se nyní naplnilo.

elonmusk

Přečtěte si takéTesla v Číně staví továrnu, kde bude vyrábět i nový Model Y, a odhalila miliardový podíl zakladatele Oraclu

Joon, který se měl stát hlavní značkou pro mileniály se zálibou v levném a atraktivním leteckém cestování, oficiálně končí a přechází pod Air France. Důvodem pro tento krok měl být přetlak leteckých společností na trhu, což Joonu zkomplikovalo situaci, co se týče profitability a obecného zájmu veřejnosti. Možným impulsem pro toto zaříznutí mohla být i obava o oslabení značky Air France jako takové.

airfrance_072317_1

Aerolinka nicméně ujišťuje, že všechny dosud prodané lety ještě uskuteční a až poté si ji doslova pod svá křídla vezme Air France. Pro Čechy to současně znamená, že si od března nevyzkouší Joon z Prahy do Paříže, jelikož se vše vrátí do starých ranvejí a z Letiště Václava Havla do hlavního města Francie bude standardně létat 6 linek značky Air France.

Foto: Joon

Od roku 2016 píše pro CzechCrunch hlavně o technologiích, designu, udržitelnosti a zábavním průmyslu. Vede dceřiný web AppleCrunch. To vše přímo ze srdce Moravy.

CzechCrunch Express

Nenechte si utéct zásadní zprávy!

Přihlašte se k pravidelnému odběru novinek ze světa technologií a startupů.