Štědrý den ve znamení dat. Češi lámali rekordy v posílání zpráv přes internet, SMS jsou na ústupu

Konec roku, zejména Štědrý den a následně Silvestr, je tradičně jedním z nejsilnějších, co se týče poslaných zpráv a provolaných minut mezi lidmi na celém světě. Výjimkou nejsou ani Češi, kteří však začínají z tradičních metod spojení stále více utíkat na internet. Letos o Štědrém dnu padaly rekordy v datovém přenosu z mobilů, zatímco SMS se poslalo méně než loni.

Lidé místo tradičních SMS zpráv stále více využívají posílání zpráv přes internet prostřednictvím sociálních sítích či různých komunikačních aplikací. Vedle zpráv přes ně navíc lze také telefonovat, ať už jen se zvukem nebo i s videem, a tak se přenáší stále více dat. Trojice českých operátorů nyní zveřejnila data za letošní Štědrý den, čímž tento trend jednoznačně potvrdila.

Přes 1 400 přenesených terabajtů

U všech tří operátorů se objem přenesených dat zvýšil o desítky procent, nejvíc zatíženou síť pak měl T-Mobile. U něj došlo díky celkové spotřebě 745 terabajtů dat k meziročnímu růstu o 109 %, v síti O2 se přeneslo dat oproti loňskému roku o 77 % více (435,5 TB) a Vodafone zaznamenal 66% růst (250 TB).

hotel-intercontinental-prague-night

Přečtěte si takéMiliardář Oldřich Šlemr kupuje se zakladateli Avastu za 5,8 miliardy korun pražský hotel InterContinental

Tradiční komunikační kanály naopak zaznamenaly propad. SMS provoz meziročně poklesl, přestože se na Štědrý den poslalo 54,5 milionu SMS zpráv. O2 hlásí meziročně propad o necelé dva miliony, stejně tak Vodafone a T-Mobile dokonce zhruba o 4,5 milionu. MMS, tedy multimediální zprávy, už prakticky ani není důvod zmiňovat – tento typ již zcela nahradily i kvůli ceně sociální sítě a další komunikační platformy. Počet MMS se letos o Štědrém dnu počítal v několika stovkách tisíc.

messengers-android-messaging-whatsapp

Zároveň operátoři spojili celkem 41,2 milionu hovorů a zatímco T-Mobile a O2 i u hovorů zaznamenali propad, jediný Vodafone naopak spojil o 2 % více hovorů než před rokem. U T-Mobilu byla čísla podobná jako loni, u O2 se meziročně o dvě procenta propadla.

Šéfredaktor CzechCrunche, Apple pozitivní uživatel a sportovní fanoušek.

CzechCrunch Express

Nenechte si utéct zásadní zprávy!

Přihlašte se k pravidelnému odběru novinek ze světa technologií a startupů.