Nejvíce peněz na YouTube vydělává sedmiletý Ryan. Recenze hraček mu letos vynesly 22 milionů dolarů

Nela VítováNela Vítová

ryant
0Zobrazit komentáře

Sedmiletý Ryan stejně jako jiné děti miluje hračky. V letech, kdy však většina jeho vrstevníků teprve začíná chodit do školy a jejich den se točí kolem prvních kamarádů, Ryan pravidelně natáčí na svůj youtubový kanál videa, ve kterých recenzuje hračky. V seznamu nejlépe placených hvězd na YouTube, který sestavil magazín Forbes, se letos umístil na prvním místě, když oproti loňsku poskočil o sedm příček.

YouTube kanál s názvem Ryan ToysReview odebírá 17 milionů lidí, videa mají dohromady 26 miliard zhlédnutí a jen za tento rok si Ryan vydělal 22 milionů dolarů, tedy zhruba půl miliardy korun. Kanál si samozřejmě nezaložil úplně sám. S nápadem přišli jeho rodiče, kteří za celým byznysem svého šikovného synka stojí a řídí ho. Myšlenka jim přišla na mysl, už když byly Ryanovi čtyři roky. Jako milovník hraček a jejich recenzí se ptal rodičů, proč také nemůže natáčet videa. V roce 2015 se nakonec rodiče rozhodli, že mu podobný kanál založí také.

ryan-toyreview

Vše začalo prvními videi, které však zpočátku neměla příliš vysokou sledovanost. Zlom přišel až v červenci téhož roku, v němž Ryan rozbaloval více než sto hraček inspirovaných filmovou sérií Auta od Pixaru. Video nazvané „GIANT Lightning McQueen Egg Surprise with  100+ Disney Cars Toys“ bleskově obletělo svět a dnes má téměř 1 miliardu zhlédnutí.

Byznys na plný úvazek

Prakticky rodinný youtubový kanál se v letošním vydání žebříčku Forbesu dostal na první místo, a to i před kontroverzní hvězdu internetu Jaka Paula. Ten si měl v roce 2018 na YouTube vydělat jen o půl milionu dolarů méně než sedmiletý Ryan, jemuž se čísla oproti předchozímu roku zdvojnásobila.

Natáčení videí a řízení celého byznysu na YouTubu nakonec začalo v případě mladého chlapce zabírat tolik času, že se Ryanova matka rozhodla skončit se svou prací učitelky chemie na základní škole, aby se mohla youtubové kariéře svého syna věnovat naplno.

Ve videích tak můžeme vedle Ryana vidět jako průvodkyni i právě ji nebo Ryanova otce. Celý kanál dnes již není pouze o recenzích, ale rodiče v nich často ukazují například Ryanův běžný den, návštěvu zábavního parku a další události.

Otázkou může být, co je vlastně hlavním důvodem virální oblíbenosti tohoto dětského youtubového kanálu. Podle většiny fanoušků je to právě Ryanovo nadšené a vtipné komentování společně s detailnějším popisem rodičů ohledně fungování jednotlivých hraček. Právě i díky tomu videa sledují jak ostatní děti, tak i jejich rodiče, kteří získávají inspiraci a vytvářejí si povědomí o tom, které hračky za koupi stojí a které nikoliv.

Recenze hraček jsou in

Fenomén recenzí hraček však nezačal až s Ryanovým kanálem. Naopak se právě on inspiroval některými ze svých oblíbených youtuberů. V roce 2013 byl jedním z nejsledovanějších kanálů DisneyCollectorBR, který spravovala anonymní žena. Ve videích rozbalovala hračky, hrála si s nimi a k tomu je jemný hlasem komentovala, nikdy však neukázala svůj obličej. V roce 2014 se dokonce několikrát za sebou její kanál stal jedním z nejsledovanějších v celé Americe.

Minulý rok začalo vznikat několik dalších kanálů plných videí, ve kterých rodiče pouze natáčeli své děti při hraní si s hračkami. Podle výzkumu britského deníku The Guardian se 20 ze 100 nejsledovanějších kanálů na YouTube soustředilo právě na dětské hračky. Jak již bylo řečeno, i dnes sedmiletý Ryan byl nejprve sám „odběratelem“ podobných kanálů.

ryanstoysreviews

Nejrychleji rostoucí youtubový kanál

Ačkoliv je Ryan ještě moc malý na to, aby si uvědomoval, jak slavný vlastně je, jeho rodiče se těší z velkého úspěchu. Jejich kanál Ryan ToysReview neexistuje ještě ani dva roky a už nyní má 17 milionů odběratelů, kteří ho pravidelně navštěvují. Tak rychlý růst se doposud žádnému youtubovému kanálu nepovedl. Podle všeho si veřejnost zamilovala nově vzniklou směs žánrů, kterými jsou tzv. unboxing (rozbalování produktů) a vlog (video z běžného dne).

bryle-m2

Ryanův úspěch na internetu neunikl ani několika velkým společnostem, které v jeho slávě vidí zisk i pro sebe. Letos například Ryan prostřednictvím svých rodičů navázal spolupráci s obchodním řetězcem Walmart, který mu umožnil vytvořit vlastní řadu hraček s názvem Ryan’s World (Ryanův svět), která se prodává jak online, tak i ve vybraných amerických obchodech.

Spousta lidí si nyní klade otázku, zda je vůbec správné své dítě v tak nízkém věku prakticky „nutit“ do práce a přehnaně řečeno „zaměstnávat“. V Americe nicméně neexistuje žádný zákon, který by upravoval nařízení týkající se působení dítěte na YouTube. V tomto případě by se však mohl dát aplikovat zákon o dětech účinkujících v televizi či jiném médiu.

Ryan ToysReview

Ryan se svými rodiči

Ryanovy rodiče nicméně mají na věc zdravý názor. Matka tvrdí, že on sám natáčení miluje a každé video natáčí s radostí. Vždy prý natočí až tři videa najednou, které ona poté sestříhává v době, kdy je Ryan ve škole. „Každý den zveřejňujeme nové video. Děláme to ale tak, že si předtočíme dvě až tři najednou, a to děláme hlavně o víkendu. Snažíme se co nejméně zasahovat do Ryanova školního i běžného dětského života,“ uvedla v začátcích celého dnes již pohádkově výnosného byznysu pro magazín TubeFilter Ryanova matka.

V první desítce nejlépe vydělávajících youtobových hvězd už pak pochopitelně nikoho tak mladého nenajdeme. Za Ryanem a Jakem Paulem jsou kanály Dude Perfect, který letos vydělal 20 milionů dolarů, DanTDM (18,5 milionu dolarů) nebo Jeffree Star (18 milionů dolarů).