Herní studio Epic Games letos díky masivnímu úspěchu online titulu Fortnite vydělá 3 miliardy dolarů

Letošní rok byl pro mnoho tvůrců her bezpochyby jedním z nejzásadnějších, minimálně co se týče rozšiřování hráčské základny u online titulů, které často nabízí množství placených předmětů a vylepšení. Na tomto poli jsou nyní nejvíce vidět především dva tituly na bázi tzv. Battle Royale, které vznikly v minulém roce a letos zažily i s rozšířením na další platformy ohromný nárůst příjmů i počtu hráčů. Konkrétně se jedná o placený PUBG a v základu bezplatný online titul Fortnite od kalifornského studia Epic Games.

Přestože bylo PUBG zpočátku favoritem, dokázalo Epic Games se svým Fortnite letos v počtu hráčů i příjmů největší konkurenci hravě překonat a nyní sbírá jeden úspěch za druhým. Hra se dokonce rozšířila natolik, že se stala prakticky nejpopulárnějším titulem současnosti vůbec, a hrubý zisk Epic Games díky tomu má dle magazínu TechCrunch letos dosáhnout na 3 miliardy dolarů, respektive více než 67 miliard korun.

Epic Games jako takové vzniklo již v roce 1991, ještě nikdy předtím ovšem s žádnou hrou nezaznamenalo takový úspěch jako nyní s Fortnite, které hraje více než 125 milionů aktivních hráčů po celém světě. Až před zhruba šesti lety začalo studio měnit strategii a z velkých titulů, mezi kterými nechybí ani natolik známá série jako Gears of War na vlastní platformě Unreal Engine, se zaměřilo na takzvané freemium hry, tedy takové, které jsou v základu zdarma a poté nabízejí hráčům různé placené možnosti a doplňky.

fortnitet

Toho kalifornské studio docílilo tím, že se výměnou za investici ve výši 330 milionů dolarů od čínské investiční společnosti Tencent vzdalo zhruba 40% podílu. Sice to byla obrovská část firmy, ale jen takové prostředky a podmínky dovolily studiu zaměřit se na úplně jiný typ her, se kterými nakonec mohlo sklízet ovoce. Po poslední investici ve výši 1,25 miliardy dolarů má již Epic Games hodnotu přes 15 miliard dolarů a rozhodně nezpomaluje.

Epic Games narazilo na ten správný čas. V posledních několika letech se totiž trend klasických konzolových a počítačových her, převážně v režimu pro jednoho hráče, přesunul na mobily a do online prostředí, což má pro herní studia hned několik výhod. Své hry mohou zpravidla na trhu nechat mnohem déle, rozvíjet pouze jejich online část a nechávat si průběžně za vylepšení a novinky platit. Podobným způsobem životní cyklus her prodloužilo například i ikonické studio Rockstar Games, které stojí za herními sériemi jako Grand Theft Auto nebo Red Dead Redemption.

FY16_INNO_SNOWCAP_v2_HERO_RT_NoEarl_V1_hd_1600

Přečtěte si takéNike vrací do prodeje své futuristické samozavazovací tenisky. Budou o polovinu levnější

Jejich pátý a zatím poslední díl série Grand Theft Auto vyšel již v roce 2013, od té doby si hra získala desítky milionů aktivních online hráčů, kteří si postupně dokupují přidávaná vylepšení nebo virtuální peníze a jsou neustále aktivní. Hra má již přes 100 milionů prodaných kusů a i po více než pěti letech od vydání nekončí, což by s klasickým režimem jednoho hráče šlo realizovat jen dost těžko. Podobný případ představuje také Red Dead Redemption 2, pokračování úspěšného prvního westernového dílu, které vyšlo v říjnu a zbořilo nejeden prodejní rekord.

rdr2-2

Red Dead Redemption 2

Nyní totiž Red Dead Redemption 2 přechází do své online fáze, kde chce zažít podobný úspěch jako zmíněné Grand Theft Auto. Trend je tedy jasný a ještě dlouhou dobu potrvá, než ho něco nahradí.

Foto: Epic Game, Rockstar Games / Take-Two Interactive

Spoluzakladatel CzechCrunche, nadšenec do byznysu, designu, kryptoměn, cestování a nejrůznějších technologií.

CzechCrunch News

Nenechte si utéct zásadní zprávy!

Přihlašte se k pravidelnému odběru novinek ze světa technologií a startupů.