FlixBus chce zabavit cestující na dlouhých trasách, na palubách autobusů testuje virtuální realitu
, /

FlixBus chce zabavit cestující na dlouhých trasách, na palubách autobusů testuje virtuální realitu

FlixBus chce zabavit cestující na dlouhých trasách, na palubách autobusů testuje virtuální realitu

Německý autobusový přepravce FlixBus, který od loňského roku působí i na českém trhu, testuje zajímavou novinku pro zabavení cestujících. Ve Spojených státech, kam dopravce nedávno rovněž expandoval, si mohou cestující na vybraných dálkových trasách vyzkoušet headsety pro virtuální realitu a zpříjemnit si tak cestu.

VR headsety na palubách amerických autobusů FlixBusu jsou vybaveny zhruba padesátkou her a dalších zábavních prvků pro cestující. Aktuálně se jedná o tříměsíční pilotní program určený pro zákazníky FlixBusu na trasách z Tusconu, Phoenixu, Los Angeles a San Diega. Pokud si cestující novinku oblíbí, provoz by mohl pokračovat dále a headsety by se mohly dostat i na další linky.

Zajímavé je, že možnost zabavení cestujících virtuální realitou již FlixBus testoval i v Evropě, a to na trasách ve Španělsku a ve Francii. Na starém kontinentu se prý projekt setkal s úspěchem a cestující na něj údajně reagovali pozitivně. Je tedy možné, že i v Evropě bude německá firma projekt dále rozvíjet a škálovat.

Foto: FlixBus

Náhlavní soupravy pro virtuální realitu FlixBusu poskytuje známý výrobce Pico Interactive, přičemž cestujícím je k dispozici model Pico Goblin 2. Virtuální obsah dodává společnost Inflight VR, která má na tomto poli své zkušenosti. Na obsah určený pro cestovatele se firma soustředí dlouhodobě a obsah již dodává aerolinkám pro zábavu na palubě letadel i letištním salónkům.

Při výběru testovacích tras pro zkoušení novinky dbal německý zprostředkovatel autobusové přepravy na to, aby se jednalo o co nejrovnější a nejklidnější cesty. Na klikatých silničkách totiž hrozí velké riziko, že by cestující využívající náhlavní soupravu mohli trpět nevolnostmi.

Právě nevolnosti cestujících jsou pro využití virtuální reality na palubách autobusů nejpravděpodobnějším zádrhelem. Ani v případě úspěchu pilotního provozu a následného rozšiřování virtuální reality na další trasy FlixBusu tedy není pravděpodobné, že by se novinka dostala na všechny linky. Zabavování cestujících virtuální realitou zdaleka nebude vhodné na každou trasu a přednost pravděpodobně dostanou ty nejdelší a „nejrovnější“ cesty.

Testování virtuální reality je pro FlixBus dalším pokračováním budování „image“ moderního dopravce. Firma si hodně potrpí například na svou mobilní aplikaci, která poměrně rychle přišla třeba s podporou plateb skrze Apple Pay či Google Pay. Uživatelům pak kromě bleskového nákupu jízdenky nabízí možnost sledovat na interaktivní mapě svůj autobus a podobně.

Není to ale jen aplikace, která ukazuje novátorský přístup FlixBusu k přepravě. FlixBus je netypický tím, že nedisponuje prakticky žádnými autobusy a poskytuje „jen“ platformu pro partnery, kteří linky provozují. FlixBus se stará o marketing, plánování linek a provozuje systém pro prodej jízdenek. Samotné linky ale provozují smluvní přepravci s vlastními autobusy, kteří FlixBusu přenechávají podíl z výnosu.

FlixBus v Berlíně

Počkejme si tedy, jak bude testování virtuální reality dále pokračovat a zda se headsety vrátí zpět do Evropy. Snad si budou moci novinku vyzkoušet i cestující na českém území. Než se tak stane, na palubách FlixBusu je k dispozici klasický zábavní systém, ke kterému je možné se přes WiFi připojit z vlastního zařízení.

Zábavní systémy na svých palubách nabízí i konkurenční čeští přepravci Leo Express a RegioJet. V autobusech a vlacích Radima Jančury ovšem cestující nepotřebují žádné vlastní zařízení a zabavit se sledováním filmů či hraní her mohou na obrazovkách zabudovaných do sedadel před sebou.