BMW investuje 200 milionů eur do produkce nového plně elektrického sedanu i4

Nedávno to bylo Audi se svým e-tronem, později Porsche s elektromobilem Taycan, a nyní se mezi nové elektromobily z produkce německých automobilek má zařadit také další novinka od BMW, která dostala označení i4. Jde o v pořadí již třetí elektřinou poháněný model v sérii „i“, který navazuje na hybrid i8 a plně elektrické i3. A o tom, že to BMW myslí vážně, svědčí i plánovaná investice ve výši 200 milionů eur, tedy více než 5,1 miliardy korun, do továrny v Mnichově, kde se má nový model vyrábět.

Prvotní koncept BMW i4, z něhož bude produkční model, se objevil již v minulém roce, kdy automobilka potvrdila, že nové i4 bude disponovat maximálním dojezdem 600 kilometrů na jedno nabití, maximální rychlostí kolem 200 kilometrů za hodinu a zrychlení z nuly na sto během čtyř vteřin. První vozy by se měly k zákazníkům dostat v průběhu roku 2021, ale značné prostředky postupně BMW investuje již nyní.

Výroba započne přímo v ústředí společnosti v Mnichově, kde se má továrna v průběhu příštích let kompletně připravit na produkci elektromobilů a nejrůznějších konceptů. Celkově v ní aktuálně pracuje na 8 000 zaměstnanců a továrna má mít vyčleněno jak místo pro klasické automobily, včetně hybridů, tak pro alternativní pohonné jednotky. Investici do rozšíření oznámilo BMW během tohoto týdne.

i4-b

Oproti BMW i8, které je v kategorii sportovních automobilů, a i3, jež se řadí mezi hatchbacky a šlo do výroby již téměř před deseti lety, tak přidá BMW i4 konkurenci mezi sedany, kde je například BMW řady 3. Ostatně i v mnichovské továrně se zmíněné trojkové „bavoráky“ vyrábí. Důvodem pro takřka tříletou postupnou investici do rozšíření továrny je především nutnost zavedení nové linky, která vyžaduje jiné procesy ve zpracování karoserie a samotného sestavení, jež musí počítat s integrací baterie.

volkswagen-id-vizzion

Přečtěte si takéVolkswagen plánuje konec spalovacích motorů aneb jak aféra Dieselgate postrčila německé automobilky

Na produkční lince poté bude zhruba 1 000 robotů vyrábět každou minutu nejen karoserie pro třetí a čtvrtou sérii BMW či sportovní verzi M4, ale také právě pro nové BMW i4. Největším problémem při sestavení automobilu je nicméně především usazení baterie. Součástí investice tak budou mimo přestavení linky i nová zařízení, logistické systémy nebo investice do dalšího rozšíření nemovitostí. V posledních třech letech již automobilka do stejné továrny investovala ohromných 700 milionů eur, tedy zhruba 18 miliard korun.

Příští rok se v Mnichově začne vyrábět také hybridní model třetí série BMW s označením 330e. Automobilka očekává, že každé třetí vyrobené BMW v mnichovské továrně by mohlo být právě 330e.

i4-c
i4-a
i4-c

Foto: BMW

Spoluzakladatel CzechCrunche, nadšenec do byznysu, designu, kryptoměn, cestování a nejrůznějších technologií.

CzechCrunch News

Nenechte si utéct zásadní zprávy!

Přihlašte se k pravidelnému odběru novinek ze světa technologií a startupů.