Volkswagen chce už za dva roky prodávat elektrické vozy za zhruba půl milionu korun
, /

Volkswagen chce už za dva roky prodávat elektrické vozy za zhruba půl milionu korun

Volkswagen chce už za dva roky prodávat elektrické vozy za zhruba půl milionu korun

V jednom z největších automobilových koncernů na světě, německém Volkswagenu, se schyluje k velmi důležitým jednáním. Vedení koncernu má brzy rozhodnout o zahájení výroby široké palety elektrických vozů, kterými by se měl Volkswagen výrazně připojit do boje na poli elektromobilů. Na něm dnes vládne americká Tesla, ale německý VW má přijít s významným trumfem – výrazně nižší cenou.

Podle agentury Reuters představenstvo Volkswagenu v polovině listopadu diskutovat plán na výrobu svého základní modelu v elektrické řadě ID, s nímž by se chtěl dostat až pod hranici 20 tisíc eur, tedy zhruba půl milionu korun. Ročně by takových elektrických vozů, označovaných aktuálně jako „MEB entry“, mělo být vyrobeno 200 tisíc. Vedle toho plánuje VW vyrábět také středně velký sedan ID Aero a další vozy.

Elektrická strategie Volkswagenu je založená právě na platformě MEB (německy Modularer Elektrobaukasten), což je modulární platforma pro elektrické vozy, kterou by měly využít i další automobilky v koncernu, jako je Škoda Auto, Audi nebo Seat. VW by měl v následujících třech letech proměnit na výrobu elektromobilů minimálně tři své současné továrny a první vozy by z nich mohly sjet do prodeje v roce 2020.

Celý německý koncern pochopitelně hraje o čas, protože zatímco on musel v posledních letech řešit obří skandál s fixlováním u emisních testů, ze kterého se stále musí oklepávat, Elon Musk za oceánem se svou Teslou podniká čím dál ambicióznější plány. Pro Volkswagen je nicméně klíčové, že nejlevnější vůz Tesly, Model 3, se do Evropy dostane nejdříve příští rok.

Ještě lepší cena než u hlavní konkurence

Přestože první elektrické vozy Volkswagenu přijdou pravděpodobně později, nejlevnější model má stát necelých 23 tisíc dolarů, přičemž Tesla Model 3 se má v Evropě prodávat za 35 tisíc dolarů. Zhruba čtvrt milionu korun rozdílu v ceně by mohlo být v konkurenčním prostředí znát, ale odpovědět na to může za dva roky samozřejmě také Tesla.

Zmíněná elektrická řada ID má být nicméně jen prvním bodem velmi agresivní strategie VW, který chce napříč svým koncernem postupně začít prodávat zhruba 50 elektrických aut. Vzhledem ke své obří výrobní kapacitě by měl být schopen začít vyrábět elektromobily v mnohem větší škále a tím pádem i za dostupnější ceny, což je problém, který se aktuálně optimalizací výrobního procesu snaží řešit i právě Elon Musk.

Ford kupuje za 100 milionů dolarů koloběžkový startup Spin. Pomoci může i s expanzí do Česka

Na poli startupů se sdílenými elektrickými koloběžkami, které zejména ve Spojených státech rostou jako houby po...

Úplně první elektromobil VW se má jmenovat ID Neo, bude se vyrábět v německém Zwickau v objemu 200 tisíc vozů ročně a v prodeji má být v roce 2020. Středně velký elektrický sedan ID Aero by se mohl v továrně v Emdenu přidat dalšími 100 tisíci vozy ročně a do pár let má přijít také elektrická dodávka. Interně je podle Bloombergu významná strategická proměna označována jako projekt Polaris a Volkswagen s ní chce dosáhnout efektivnější výroby napříč všemi svými 12 značkami.

Užší spolupráci jednotlivých značek chce ušetřit miliardy eur, což má obnášet například ořezání nabídky, co se týče méně prodávaných vozů, barevných variant nebo doplňkových výbav. Samotnou elektrickou platformu MEB by navíc mohl Volkswagen do budoucna licencovat a možné spolupráci, i v oblasti baterií, již jedná například s Fordem.