Podívejte se na první reklamu, kterou vymyslela umělá inteligence. Ukazuje nový automobil Lexus ES
, /

Podívejte se na první reklamu, kterou vymyslela umělá inteligence. Ukazuje nový automobil Lexus ES

Podívejte se na první reklamu, kterou vymyslela umělá inteligence. Ukazuje nový automobil Lexus ES

S rozvojem umělé inteligence se neustále mluví o tom, jaké všechny oblasti a obory lidské činnosti dokáže nahradit. Luxusní automobilka Lexus se nyní ve spolupráci s IBM přesvědčila o tom, že umělá inteligence by jednou mohla nahradit scénáristy reklam. Nejnovější reklamu Lexusu totiž oscarový režisér Kevin Macdonald natočil podle scénáře načrtnutého umělou inteligencí Watson.

Umělá inteligence sice nevytvoří celou reklamu sama, ale jak kdysi prohlásil jeden z nejuznávanějších režisérů Alfred Hitchcock, pro to, abyste vytvořili skvělý film, potřebujete tři věci: scénář, scénář a scénář. A podobně to platí i u reklam, v nichž je potřeba na pár desítkách vteřin odvyprávět rovněž poutavý příběh.

Automobilka Lexus, patřící pod japonskou Toyotu, o tom ví své. Své luxusní a drahé vozy potřebuje dobře prodat i prostřednictvím reklamy a pro svůj nejnovější počin si najala netradiční pomoc. Příběh pro reklamu na nový Lexus ES pomohla utvořit umělá inteligence IBM Watson, která kvůli tomu mimo jiné prošla ty nejúspěšnější a oceňované reklamní kampaně na vozy a luxusní značky za posledních 15 let.

Výsledkem analýzy umělé inteligence Watson, v níž byla zahrnuta i data o tom, jak na jednotlivé reklamy lidé reagují, bylo identifikování několika klíčových emočně inteligentních a zároveň zábavných bodů, které měly oceňované reklamy společné. Ty následně daly za vznik základním obrysům scénáře, na němž pak celou reklamu postavily kreativní agentury The&Partnership London a Visual Voice.

Populární česká VR hra Beat Saber je nově dostupná na platformě PlayStation VR

Český Beat Saber je bezpochyby jednou z nejzajímavějších her s virtuální realitou poslední doby. Potvrzuje to...

„Když mi ten scénář ukázali, melodrama příběhu mě přesvědčilo o jeho potenciálu,“ uvedl režisér Kevin Macdonald, jehož dokumentární snímek One Day in September z roku 1999 získal Oscara. Při natáčení reklamy na Lexus ES se snažil maximálně držet osnovy, kterou mu předepsala umělá inteligence, a tak v ní vypráví příběh o novém voze, jemuž hrozí totální zničení, než automatický brzdný systém na poslední chvíli zasáhne a pohromu pro jeho tvůrce, který akci sleduje v televizi, zastaví.

Fascinující interpretace lidských emocí

Právě takový zvrat má podle umělé inteligence Watson demonstrovat hodnotu a schopnosti přítomných technologií. „Půvabně jednoduchý způsob, jakým umělá inteligence napsala příběh, byl jednak fascinující v interpretaci lidských emocí a zároveň dostatečně neočekávaný, aby dal celému filmu zjevně nelidský přesah,“ dodal Macdonald.

Podle technologické firmy IBM se nicméně kreativci o svou práci bát nemusí. Smyslem umělé inteligence má být především inspirování kreativity, nikoliv nahrazování lidské mysli v celém procesu. Je však neoddiskutovatelné, že umělá inteligence stále více prostupuje do našich životů.

V Číně například nedávno vytvořili digitálního moderátora, který díky AI vypadá a moderuje jako člověk, a Google s umělou inteligencí pomáhá léčit oční chorobypředpovídat možnou smrt pacientů nebo detekovat možnou rakovinu prsu. Ostatně podle experty na AI Kriti Sharma je právě umělá inteligence tou nejdůležitější technologií našich životů.