Podívejte se na minimalistický robotický nábytek, který sám mění podobu a funkčnost dle potřeby
, /

Podívejte se na minimalistický robotický nábytek, který sám mění podobu a funkčnost dle potřeby

Podívejte se na minimalistický robotický nábytek, který sám mění podobu a funkčnost dle potřeby

Trend minimalistického bydlení v malých prostorách, který prakticky odstartoval v přehuštěné Asii, kde jsou neúměrně vysoké náklady za nájem a problém s přelidněností, se postupně začíná promítat i do zbytku světa. Lidé si začínají uvědomovat, že jim vlastně mikrobyty, za něž nemusí platit přehnané částky, pro běžný život bohatě stačí. Takové prostory často nabízí i unikátní styl nábytku, jež dokáže chytře využít každého koutu. A právě na něj se zaměřuje americký startup Ori.

Ten svůj byznys staví na produkci nábytku, který na základě povelu majitele automaticky změní podobu a tudíž i funkci, pro kterou byl původně pořízen. Z běžné skříně se tak po stisknutí tlačítka (respektive manuálního touchpadu) nebo hlasovém pokynu skrze digitálního asistenta může stát prostorná šatna, do níž bude mít majitel možnost zamířit rovnou ze své postele, která mu před spánkem vyjela ze stropu.

A nejde o žádné příklady ze sci-fi filmů, nýbrž skutečné produkty, které bostonský startup pod vedením Hasiera Larreaa světu nově představuje. Zatímco multifunkční „robotická“ skříň Pocket Closet, tvořená z masivního dubového dřeva, je již nyní v omezené edici komerčně prodávána za 2 650 dolarů (přes 60 tisíc korun), futuristická postel Cloud Bed, která po zasunutí do stropní platformy odkryje malou sedačku, na svůj debut teprve čeká.

Oba tyto kusy nábytku nicméně vychází z produktu, který Ori představil přibližně před rokem. Tím je Studio Suite, řešení „vše v jednom“ nabízející vše, co každá domácnost potřebuje – stůl, malou skříňku, komodu a dokonce i manželskou postel. A protože se startup, původně zformovaný na univerzitě MIT, zaměřuje zejména na robotizaci těchto doplňků, celý set se prakticky dokáže sám pohybovat po ohraničených prostorách bytu či domu.

Šéf Košíku Tomáš Jeřábek: Bylo by hloupé stavět druhý Rohlík, chceme být obchod pro všechny

Jestli se někde na českém internetu aktuálně svádí lítý boj, je to mezi internetovými supermarkety. Největší...

I když Ori postupně zahajuje masovou výrobu, jež by měla naplno propuknout v průběhu první poloviny příštího roku, rozhodně nepůjde o nábytek pro každého. Důvodem jsou samozřejmě ceny, které atakují poměrně vysoké hranice. Na druhou stranu má startup za cíl tyto ceny výhledově snižovat, aby se dostal k co největšímu počtu zákazníků. Současně však chce figurovat i ve sféře realit a nabízet svá řešení jakožto prvek, jenž by motivoval zájemce ke koupi či pronájmu dané bytové jednotky.

Foto: Ori