LinkedIn bez souhlasu využil 18 milionů e-mailových adres pro cílenou reklamu na Facebooku
, /

LinkedIn bez souhlasu využil 18 milionů e-mailových adres pro cílenou reklamu na Facebooku

LinkedIn bez souhlasu využil 18 milionů e-mailových adres pro cílenou reklamu na Facebooku

Pracovní sociální síť LinkedIn, kterou v minulosti koupil Microsoft za 27 miliard dolarů, má svá pro i proti. Na jedné straně stojí mocný nástroj k propojování kontaktů či shánění nových zaměstnanců, na straně druhé problémy se spamem či ne zrovna ideálními praktikami, souvisejícími s doporučováním relevantních kontaktů a obsahu ze sociální sítě.

S tím souvisí i poslední odhalený problém, na který přišla Irská komise pro ochranu dat při jedné ze svých posledních kontrol technologických gigantů v Evropě. Z jejího zjištění vyplývá, že měl LinkedIn využít bezmála 18 milionů e-mailových adres náhodných uživatelů mimo sociální síť k cílené kampani na Facebooku, která jim měla ukazovat doporučované kontakty, články či pracovní pozice a vyzývat k vytvoření profilu.

Na tom není například v USA nic vyloženě nelegálního, ale v rámci Evropské unie jde o porušení směrnic na ochranu osobních údajů GDPR. LinkedIn se následně k celé situaci vyjádřil ve smyslu, že si je chyby vědom, okamžitě přestal data používat a zároveň podnikl další patřičné kroky, které by měly podobné situace v budoucnu vyloučit.

Nebyl to ale jediný problém, který LinkedIn při šetření potkal. Jelikož měla komise podezření na další možné chyby v nakládání s daty, podnikla ještě druhou podrobnější kontrolu. V druhé části šlo o to, že LinkedIn často mezi doporučovanými výsledky nabízí i některé z kontaktů, které mají uživatelé například na Facebooku či v adresáři e-mailu, ale nejsou dosud registrovány na této sociální síti.

V Praze se přes Airbnb aktivně pronajímá přes 6 tisíc bytů. Počet nabídek se letos začal snižovat

Cena bytů v Praze (a nejen v ní) v posledních měsících neustále stoupá. Před nedávnem prorazila průměrná cena...

Irská komise pro ochranu dat tak navíc LinkedInu nařídila okamžité pozastavení takových výsledků ve vyhledávání a doporučování, stejně jako smazání všech historických dat s nimi spojených. Spousta společností v souvislosti s GDPR přesunula svá oddělení pro správu dat právě do Irska, což má za následek jednodušší komunikaci a spolupráci s tamními orgány. LinkedIn to ovšem oproti firmám jako třeba zmíněný Facebook odmítl, což mu při těchto událostech příliš nepomáhá. EU evidentně bere ochranu dat uživatelů na internetu opravdu vážně.