Josef Matějka investoval další miliony korun do českého marketingového nástroje Lafluence
, /

Josef Matějka investoval další miliony korun do českého marketingového nástroje Lafluence

Josef Matějka investoval další miliony korun do českého marketingového nástroje Lafluence

Český online nástroj na efektivní influencer marketing Lafluence hlásí další investici od investičního fondu Nextech Ventures, který patří Josefu Matějkovi, zakladateli e-shopu CZC.cz. Ten již dříve do Lafluence investoval, nyní ovšem přidal další miliony korun a zvýšil tak svůj podíl ve firmě. Český startup nové peníze využije mimo jiné k expanzi do zahraničí.

Lafluence je platforma, která vznikla loni v létě a formou online tržiště influencerům zprostředkovává komerční spolupráci s firmami. Projekt založil Peter Varga, který na něj získal investici právě od Josefa Matějky či startupového studia TopMonks, do něhož pro změnu investoval Ondřej Fryc. Matějkův fond Nextech Ventures dosud v mladém startupu držel 10 procent.

Nová investice, která se podle zjištění CzechCrunche pohybuje ve vyšších jednotkách milionů korun, nicméně Matějkovi zajišťuje nově 15% podíl. Nadpoloviční většinu, 63,2 %, drží v Lafluence zakladatel Peter Varga, 10 % mají TopMonks, shodně po 5,6 % drží Petr Sadílek a Luděk Motyčka a 0,6 % patří Andree Hurychové, majitelce agentury WeDigital.

Nový rekord na Hithitu. Na české tenisky z konopí se vybraly téměř 4 miliony korun

Crowdfundingový portál Hithit.cz má nového rekordmana. Česká firma Bohempia zlomila všechny dosavadní rekordy a...

Novou investici Lafluence využije jak na další vylepšování svého online tržiště, tak k expanzi na okolní trhy. „Začátkem příštího roku chceme naše působení rozšířit do okolních států,“ říká Varga. Vedle toho půjdou peníze na nové funkce, jako je efektivnější vyhledávání či správa a vyhodnocování dlouhodobých spoluprací s influencery všech velikostí.

„V Lafluence vidíme neskutečný potenciál, který chceme podpořit. Influencer marketing zažívá na západě obrovský boom, teď se připravujeme až ta tlaková vlna přijde k nám a do východní Evropy. Peter Varga má vizi a dokáže ji naplnit. Chystá rozvoj platformy a především vstup na další CEE trhy,“ říká k investici Daniel Hastik z Nextech Ventures.

Na Lafluence je registrováno přes 850 influencerů, kteří si zadali více než 300 marketingových kampaní pro největší české i zahraniční značky. Česká platforma tak rychle roste a od své první investice, která přišla na začátku letošního roku, navýšila své měsíční příjmy na čtyřnásobek. Konkrétní čísla ovšem prozradit nechce.