Český startup na online prodej aut Carismo získává desítky milionů korun od Jiřího Jirovce
, /

Český startup na online prodej aut Carismo získává desítky milionů korun od Jiřího Jirovce

Český startup na online prodej aut Carismo získává desítky milionů korun od Jiřího Jirovce

Před dvěma lety si došel startup Carismo na platformu Fundlift pro první tři miliony korun na rozjezd své online platformy na nákup a prodej nových a použitých vozidel. Od té doby Carismo zprostředkovalo prodej více než tisícovky vozů v hodnotě půl miliardy korun a nyní získává další investici na rozvoj. Desítky milionů korun do něj vkládá Jiří Jirovec.

Novým podílníkem v českém automobilním startupu se stává vášnivý sběratel aut a spolumajitel společnosti Invelt, jednoho z největších českých dealerů vozů BMW, Jiří Jirovec, který měl k automobilům vždy blízko. Za blíže neupřesněné desítky milionů korun získává v Carismu 34% podíl. Oběma zakladatelům, Jakubu Kábrtovi a Marku Moravcovi, tak zůstane po 33 procentech.

„Nejsem úplný nováček v oblasti startupů, ale poslední moje počiny jsou už z první internetové vlny kolem roku 2000. V současné době jsem hledal investiční příležitost v oblasti online prodeje osobních vozů a služeb kolem toho,“ popisuje Jirovec. Do oka mu nakonec padlo právě Carismo.

Šéf Carisma Jakub Kábrt (na úvodní fotce), který projekt v roce 2015 založil spolu s internetovým podnikatelem Markem Moravcem, si od nového investora slibuje přínos v podobě mnoha let zkušeností v oboru a ostatně ani sám Jirovec nechce zůstat pouze v pasivní roli.

Česko podpoří polygon BMW pro samořízené vozy půl miliardou korun. Testy začnou do tří let

Německá automobilka BMW před rokem oznámila záměr, že by chtěla na Sokolovsku do několika let vybudovat moderní...

„Projekt Carismo je ve svém oboru absolutně nejdál na českém trhu a propojení našich ‚analogových‘ zkušeností za víc jak čtvrt století na českém i zahraničním trhu a dynamického mladého týmu v tomto projektu dává velkou naději na úspěch,“ hlásí Jirovec, jehož kapitál má být použit především na rozvoj celé platformy, která se chce stát místem, kde zákazník vyřeší veškeré záležitosti spojené nejen s výběrem a nákupem nového vozu, ale také s jeho pojištěním, servisem i případným prodejem.

Desítky milionů korun půjdou do vývoje webové aplikace, marketingových aktivit i rozšíření týmu, který se nyní skládá z devíti kmenových zaměstnanců a dvanácti externistů. Díky novým prostředkům má být spuštěna také úplně nová podoba webu Carismo.cz, která má lépe odrážet současný byznys model celého projektu.

„Začínali jsme s prodejem prověřených ojetých vozů, kdežto dnes se specializujeme na prodej vozů nových, kam nás přivedl zájem ze strany zákazníků. Spolupracujeme se stovkami dealerů, od nichž zajišťujeme ty nejlepší nabídky. Zároveň fungujeme jako jakýsi rádce – zákazník zadá částku a preference a my mu ukážeme nejvhodnější vůz,“ vysvětluje Kábrt.