Český fintech Trisbee nabral prvních 6 milionů korun. Obchodníkům nahrazuje terminál mobilní aplikací
, /

Český fintech Trisbee nabral prvních 6 milionů korun. Obchodníkům nahrazuje terminál mobilní aplikací

Český fintech Trisbee nabral prvních 6 milionů korun. Obchodníkům nahrazuje terminál mobilní aplikací

Platit dnes kartou je v Česku považováno za standard i v kamenných prodejnách, restauracích a zkrátka všude, kde k platebnímu styku dochází. Zejména pro menší obchody a drobné živnostníky ale může často představovat pořízení platebního terminálu příliš vysokou zátěž, což chce řešit český fintech startup Trisbee. Ten začíná na své plány vybírat první miliony korun.

Startup Trisbee vytváří mobilní aplikaci, se kterou mohou obchodníci přijímat platby kartou, aniž by k tomu potřebovali klasický terminál. Platba kartou totiž díky Trisbee proběhne virtuálně, jako když nakupujete na internetu. Obchodník i zákazník jen musí mít nainstalovanou mobilní aplikaci. Tu v současnosti využívá 200 obchodníků a 2 500 uživatelů a na další rozvoj již český startup Františka Hlavína a Matěje Turka vybral celkem 6 milionů korun.

Jedná se o shrnutí celkem tří pre-seedových investic, přičemž jedna z nich byla završena tento týden. Celkem 3 miliony korun do Trisbee vložilo několik domácích angel investorů, jejichž jména ovšem startup nezveřejnil. Předtím během posledního roku přidali celkem 3 miliony korun taktéž Petr Bartoš, Filip Hejduk, Zdeněk Šolle či estonský akcelerátor Startup Wise Guys.

Celkem šest milionů korun posouvá hodnotu Trisbee podle jeho zakladatelů na desítky milionů korun s tím, že si František Havlín a Matěj Turek ve firmě nadále ponechají nadpoloviční většinu (62 %). Zbylých 38 % se rozdělí mezi dalších sedm podílníků s tím, že by v blízké době měl do Trisbee dorazit další a významnější investor, tentokrát už se seedovou investicí. Podle Matěje Turka již český fintech jedná s několika domácími i zahraničními fondy.

Josef Matějka investoval další miliony korun do českého marketingového nástroje Lafluence

Český online nástroj na efektivní influencer marketing Lafluence hlásí další investici od investičního fondu...

Získanými penězi chce Trisbee rozvíjet svou základní myšlenku, kterou je nabídnutí jednoduché a praktické platební metody bez fixních poplatků. Aplikaci si mohou obchodníci stáhnout zdarma a z každé platby si pak Trisbee vezme 1,9 % jako provizi, jiné poplatky nejsou. To je často mnohem méně, než kolik musí obchodník odvést bance, když od ní má terminál. Zákazník ale potřebuje mít aplikaci taktéž nainstalovanou a mít v ní zadanou svou platební kartu.

Trisbee se svým řešením necílí jen na obchody jako takové, ale také na řemeslníky, stánkaře, designéry či freelancery, kteří čas od času potřebují například u klienta něco proplatit, ale dosud nemohli bezhotovostní platbu kartou využít. Zároveň Trisbee nabízí i možnost posílání peněz mezi přáteli, kteří mají mobilní aplikaci nainstalovanou, ale i při těchto platbách mezi sebou se strhne tomu, který peníze zasílá, poplatek ve výši 1,9 %.

Vedle rozvoje samotné služby chce Trisbee vybrané peníze použít také na personální posílení a oslovování nových zákazníků. „Síť Trisbee se v posledních měsících zdvojnásobila a v následujícím období bude růst podobným tempem. Posílit proto chceme jak v oblasti vývoje, tak v oblasti propagace produktu a péče o zákazníky. Prioritou je jednoznačně rozšíření sítě obchodníků a uživatelů,“ říká František Havlín. Cílem je během příštího roku získat tisíce nových obchodníků a desítky tisíc uživatelů.