České KFC a Burger King loni vydělaly AmRestu téměř 230 milionů korun. Na McDonald’s to nestačí
, /

České KFC a Burger King loni vydělaly AmRestu téměř 230 milionů korun. Na McDonald’s to nestačí

České KFC a Burger King loni vydělaly AmRestu téměř 230 milionů korun. Na McDonald’s to nestačí

Výsledky tuzemských řetězců rychlého občerstvení KFC, Burger King a Pizza Hut potvrzují, že se v nich Češi stravují rádi. Polská společnost AmRest, jež v Česku zmíněné fast foody provozuje, oznámila, že v loňském roce dosáhla při tržbách ve výši 3,1 miliardy korun na čistý zisk 228,3 milionu korun. Pro AmRest jde v obou případech meziročně zhruba o pětinový nárůst a rekordní čísla.

Polské společnosti a jejím řetězcům KFC a Burger King, k nimž přibyly také pobočky Pizza Hut Express, se v Česku daří růst již několik let po sobě. Počet transakcí v obchodech vzrostl v loňském roce o 12 procent na 21,58 milionu a vyšší tržby jsou způsobené zejména větší útratou, kterou Češi za hamburgery, kuřecí křidélka a další pochutiny nechávají.

Ze zveřejněné výroční zprávy AmRestu za rok 2017 vyplývá, že průměrná částka, kterou Češi v restauracích KFC či Burger King utratili, vzrostla o 11 korun na 143 korun. Před šesti lety, od kdy tato suma setrvale roste, představovala 115 korun.

V České republice měl AmRest loni v provozu celkem 85 restaurací KFC, 12 restaurací Burger King, kde jsou vedle něj i další provozovatelé, a nově také dvě pobočky Pizza Hut Express, které se loni otevřely v pražském Palladiu a na Chodově. Burger King získal čtyři nové prodejny a KFC dohromady sedm po celé zemi. Za nájem necelé stovky prostor AmRest v roce 2017 zaplatil 205,8 milionu korun.

IKEA chce bojovat proti špatnému vzduchu v Indii. Produkty vyrobí z rýžové slámy, která se ve velkém pálí

Indie je známá nejen pro nezaměnitelnou kulturu, celou řadu historických památek nebo druhou nejpočetnější...

Přestože jsou výše uvedené tržby i zisky pro polskou společnost rekordní, KFC a Burger King pod křídly AmRestu ani společně nestačí na českou fast foodovou jedničku a největšího konkurenta McDonald’s, který měl loni otevřených 96 poboček a před pár měsíci oznámil rovněž rekordní finanční výsledky, kdy jeho zisk činil 266 milionů korun. To je tedy téměř o 40 milionů korun víc, než kolik vykázal AmRest s trojicí svých značek.

AmRest nicméně ve své výroční zprávě za loňský rok poznamenal, že je jeho cílem a vizí „stát se největším provozovatelem značkových restauračních řetězců v České republice“. Ostatně u nás AmRest provozuje také síť kaváren Starbucks, která však patří pod jinou tuzemskou pobočku polské skupiny, AmRest Coffee.