Česká food delivery jednička Dáme jídlo má nového šéfa. Jana Matějů střídá Filip Fingl z Mall Group
, /

Česká food delivery jednička Dáme jídlo má nového šéfa. Jana Matějů střídá Filip Fingl z Mall Group

Česká food delivery jednička Dáme jídlo má nového šéfa. Jana Matějů střídá Filip Fingl z Mall Group

Český trh s rozvozem z jídla, tedy především ten pražský, zažil v posledních měsících překotné změny. Dosavadního lídra a prakticky jediného hráče, kterým bylo původem tuzemské Dáme jídlo, doplnili globální startupy Uber Eats a Wolt. Dáme jídlo se tak musí rázem mnohem více ohánět a nyní pro další růst povolává nového šéfa. Jana Matějů v roli CEO střídá Filip Fingl (na úvodní fotce).

Jan Matějů působil v Dáme jídlo, které od roku 2015 patří do velké německé skupiny Delivery Hero, tři roky, během nichž provedl celou firmu transformací z prodaného startupu do fungující firmy, která loni zprostředkovala byznys za více než 1 miliardu korun. Ani to ale zatím Dáme jídlu nestačí, aby se otočilo do zisku, a tak na rychle rostoucím trhu stále prodělává.

Za poslední tři roky, kdy firmu vedl Jan Matějů, Dáme jídlo prošlo významným rebrandingem, získalo nový mobilní web i aplikaci a dosáhlo na dva zajímavé milníky: odbavilo 30 milionů objednávek a milion zákazníků. „Podařilo se nám kompletně společnost přestavět a zároveň udržet několikanásobný růst. Těším se, co dalšího Dáme jídlo dokáže,“ říká ke svému odchodu Jan Matějů.

České KFC a Burger King loni vydělaly AmRestu téměř 230 milionů korun. Na McDonald’s to nestačí

Výsledky tuzemských řetězců rychlého občerstvení KFC, Burger King a Pizza Hut potvrzují, že se v nich Češi...

S dalším růstem má firmě pomoci Filip Fingl, který naposledy působil jako ředitel strategie v Mall Group a v Rockaway dělal investičního manažera. Dáme jídlo aktuálně rozváží z více než dvou tisíc restaurací po celé zemi, a to ve 170 městech a obcích. Možná nejtěžší úkol však na nového CEO čeká podle všeho v Praze, kde se v dalších měsících čeká pokračující ofenzíva ze strany Uber Eats či Woltu.

„Firma má skvělou výchozí pozici a je teď na mě a týmu, abychom ji pomohli dostat na ještě vyšší úroveň,“ je přesvědčen Fingl. Jeho předchůdce nám v nedávném velkém rozhovoru říkal, že Dáme jídlo roste meziročně roste o 40 procent, a bude tak velmi zajímavé sledovat, jaká bude letošní vykázaná ztráta. Před rokem to bylo 25 milionů korun, rok předtím téměř jednou tolik.