Česká firma Chronotechna vybrala za 10 minut na výrobu nejtmavších hodinek půl milionu korun

Na crowdfundingové platformě Kickstarter se objevilo během posledních let mnoho českých projektů, ale jen málokteré z nich byly schopny dosáhnout takových výsledků jako množství zahraničních firem. Dříve se to povedlo například startupu Angee s chytrým zařízením do domácnosti, a teď na jeho úspěch navazuje další česká společnost – Chronotechna.

Ta si dala za cíl vybrat minimálně 21 557 dolarů (téměř půl milionu korun) na nové hodinky, které mají využívat pro svoje černé zabarvení jeden z nejtmavších materiálů na světě s pohlcením 99,9 % světla. Materiál má být zařazen dokonce mezi nejtmavší vůbec. Aby toho ovšem nebylo málo, Chronotechna na svůj nový výtvor vybrala cílovou částku během neuvěřitelných 10 minut a po třech úvodních dnech kampaně už sedí na 142 tisících dolarech, v přepočtu tedy více než 3 milionech korun.

Chronotechna vznikla již v roce 1949, v posledních několika letech si ovšem dává společnost záležet na tom, aby se přizpůsobila novým standardům, a zkombinovala poctivou ruční práci s novými technologiemi. Hodinky jako takové jsou vyrobeny z nerezové oceli, mají masivní korunku pro jejich seřízení, safírové sklíčko pro minimalizaci poškrábání a také švýcarskou světelnou technologii Super-LumiNova pro lepší osvětlení ve tmě ke zvýšení čitelnosti.

chronot2

To vše doplňuje ručně šitý pásek a podobným uchycením, jaké využívají například hodinky Apple Watch, což značí, že lze pásky libovolně střídat. Hodinky mají průměr 42 milimetrů a prodávají se v limetkové, oranžové, modré či bílé edici. Jejich cena začne v retailu na 389 eurech (zhruba 10 000 korun), což má být až o 80 procent méně než u konkurence, která využívá pro zatmavení hodinek podobnou technologii.

startupyard10

Přečtěte si takéStartupYard v novém akceleračním kole investoval do 7 startupů. Jeden je z Česka, hned tři řeší kryptoměny

V kampani lze hodinky zakoupit v první vlně za 399 eur (10 300 korun), později se cena postupně navýší až na 589 eur, respektive 15 200 korun. Předpokládané doručení objednávek z kampaně je naplánováno na březen příštího roku.

chronot3

Foto: Chronotechna

Spoluzakladatel CzechCrunche, nadšenec do byznysu, designu, kryptoměn, cestování a nejrůznějších technologií.

CzechCrunch Express

Nenechte si utéct zásadní zprávy!

Přihlašte se k pravidelnému odběru novinek ze světa technologií a startupů.