Česká firma Chronotechna vybrala za 10 minut na výrobu nejtmavších hodinek půl milionu korun
, /

Česká firma Chronotechna vybrala za 10 minut na výrobu nejtmavších hodinek půl milionu korun

Česká firma Chronotechna vybrala za 10 minut na výrobu nejtmavších hodinek půl milionu korun

Na crowdfundingové platformě Kickstarter se objevilo během posledních let mnoho českých projektů, ale jen málokteré z nich byly schopny dosáhnout takových výsledků jako množství zahraničních firem. Dříve se to povedlo například startupu Angee s chytrým zařízením do domácnosti, a teď na jeho úspěch navazuje další česká společnost – Chronotechna.

Ta si dala za cíl vybrat minimálně 21 557 dolarů (téměř půl milionu korun) na nové hodinky, které mají využívat pro svoje černé zabarvení jeden z nejtmavších materiálů na světě s pohlcením 99,9 % světla. Materiál má být zařazen dokonce mezi nejtmavší vůbec. Aby toho ovšem nebylo málo, Chronotechna na svůj nový výtvor vybrala cílovou částku během neuvěřitelných 10 minut a po třech úvodních dnech kampaně už sedí na 142 tisících dolarech, v přepočtu tedy více než 3 milionech korun.

Chronotechna vznikla již v roce 1949, v posledních několika letech si ovšem dává společnost záležet na tom, aby se přizpůsobila novým standardům, a zkombinovala poctivou ruční práci s novými technologiemi. Hodinky jako takové jsou vyrobeny z nerezové oceli, mají masivní korunku pro jejich seřízení, safírové sklíčko pro minimalizaci poškrábání a také švýcarskou světelnou technologii Super-LumiNova pro lepší osvětlení ve tmě ke zvýšení čitelnosti.

To vše doplňuje ručně šitý pásek a podobným uchycením, jaké využívají například hodinky Apple Watch, což značí, že lze pásky libovolně střídat. Hodinky mají průměr 42 milimetrů a prodávají se v limetkové, oranžové, modré či bílé edici. Jejich cena začne v retailu na 389 eurech (zhruba 10 000 korun), což má být až o 80 procent méně než u konkurence, která využívá pro zatmavení hodinek podobnou technologii.

StartupYard v novém akceleračním kole investoval do 7 startupů. Jeden je z Česka, hned tři řeší kryptoměny

Nejstarší středoevropský akcelerátor StartupYard, který sídlí na pražském Smíchově, oznámil jména nových...

V kampani lze hodinky zakoupit v první vlně za 399 eur (10 300 korun), později se cena postupně navýší až na 589 eur, respektive 15 200 korun. Předpokládané doručení objednávek z kampaně je naplánováno na březen příštího roku.

Foto: Chronotechna