Česká e-commerce skupina Mall Group spouští vlastní službu pro odložené platby Mall Pay
, /

Česká e-commerce skupina Mall Group spouští vlastní službu pro odložené platby Mall Pay

Česká e-commerce skupina Mall Group spouští vlastní službu pro odložené platby Mall Pay

Česká skupina Mall Group představila novou platební metodu Mall Pay, díky které svým zákazníkům poskytne stále populárnější odloženou platbu. Nově přes ni tak bude možné za zboží zaplatit až 14 dní po nákupu, v případě vrácení zboží pak není nutné použít peníze vůbec. Mall Group začíná Mall Pay zavádět v prvních e-shopech, a to jak ve svých včetně Mall.cz, tak mimo skupinu.

Přestože již dnes mnoho lidí nakupuje na internetu prakticky všechno a platbu kartou považuje za standard, Češi obecně stále výrazně spoléhají na tradiční dobírku. Při nákupu online ji využívá až třetina Čechů (a dokonce polovina Slováků), protože nechtějí kupovat tzv. „zajíce v pytli“ a bojí se, že jim například některé oblečení nebude. Přesto dobírka neřeší to, že za zboží musí dopředu zaplatit ještě před jeho vyzkoušením.

Právě na to nyní reaguje Mall Group, která patří do investiční skupiny Rockaway Capital Jakuba Havrlanta (na úvodní fotce), se svou odloženou platbou Mall Pay, díky které mohou zákazníci zaplatit za zboží skutečně až ve chvíli, kdy si ho vyzkouší, nejpozději však do 14 dní. Vše je do té chvíle zdarma a poplatek se objeví pouze v případě, že se s platbou zpozdíte, od stokoruny za 5 dní po splatnosti.

„Z našich průzkumů vyplývá, že zákazníci mají obavy z nakupování online. Bojí se, že jim zboží nebude sedět nebo se nebude líbit. Proto jsme přišli s možností zaplatit zboží až po doručení. Tato služba je zdarma a bez skrytých poplatků. Je to velmi pohodlná metoda, u které předpokládáme, že ji bude využívat přibližně 10 % zákazníků. Do budoucna se chceme soustředit na velký rozvoj těchto služeb, většina z nich přijde již v polovině příštího roku,“ uvedl Adam Kolesa, šéf Mall Pay.

Mall Group se tu skutečně nechce zastavit. Odložená platba, kterou konkuruje například českému fintechu Twisto, je jen začátek. Když jsme se Adama Kolesy ptali, proč skupina v čele s druhým největším českým e-shopem Mall.cz nevsadila například právě na řešení od Twista, prozradil, že nikdo nedokázal nabídnout službu tak, jak by bylo potřeba, a tak si ji nakonec v Mall Group vyvinuli sami.

„Vyzkoušeli jsme si, že třetí strany neumí nabídnout řešení skutečně na míru potřebám našich zákazníků. Proto jsme se rozhodli na pole finančních služeb vstoupit sami. K platbě a pojištění, které aktuálně fungují, brzy přibude platební a nákupní aplikace, atraktivní program výhod a spousta dalších věcí,“ popisuje pro CzechCrunch Kolesa. V rámci Mall Pay si tak nyní mohou uživatelé automaticky pořídit na zboží prodloužení zákonné záruky o jeden, dva, nebo tři roky, a to i zpětně.

Český startup Retino na Shoptetu. Nabral 100 e-shopů za 19 minut a ztrojnásobil svůj reklamační byznys

Český startup Retino vyvíjí nástroj, který zjednodušuje proces vrácení a reklamace zboží v e-shopech, a to jak...

Pro využití Mall Pay se není třeba registrovat. Při první platbě přijde ověřovací SMS kód a všechny další důležité informace o platbě a splatnosti do e-mailu. Samotný zákaznický účet si přes Mall Pay vytvořit lze, prozatím přináší pouze správu nákupů, ale jak zmínil Kolesa, další služby budou následovat.

Mall Group navíc nechce svou novou finanční službu omezovat pouze na vlastní obchody. Vedle Mall.cz je možné odložit platbu přes Mall Pay také na dalších deseti e-shopech, a to jak ze skupiny Mall Group, jako je Vivantis nebo Parfemy.cz, tak i mimo ní, například na MujKoberec.cz.