Češi spouští novou sociální síť Poetizer. Má se stát „Instagramem“ pro poezii
, /

Češi spouští novou sociální síť Poetizer. Má se stát „Instagramem“ pro poezii

Češi spouští novou sociální síť Poetizer. Má se stát „Instagramem“ pro poezii

Pokusů na vytvoření nového Facebooku, Instagramu nebo Twitteru, tedy sociálních sítí, které používají miliardy lidí po celém světě, již bylo mnoho. Nyní na toto pole vstupuje český startup Poetizer, který si stanovil velmi ambiciózní cíl: chce vytvořit globální sociální síť, která má být útočištěm stávajících autorů poezie. Právě ta je na internetu stále vyhledávanějším tématem.

Novou sociální síť Poetizer vyvíjí osmičlenný tým v Praze, ale hlavní start proběhl ve Spojených státech, kde hodlá český startup nabrat nejvíce uživatelů. Poetizer je primárně založený na poezii a jeho tvůrci sázejí na dlouhodobý odliv mileniálů z tradičních sociálních sítí, zatímco hledají nové formy sebevyjádření a také prostor.

„Poetizer vytváří prostor pro milovníky poezie napříč zeměkoulí, kteří mají stejné touhy a ctí stejné hodnoty – svobodu projevu, autenticitu a lásku k poezii jako formě sebevyjádření. Věříme, že nadchne i ty, kteří se zatím skrze básně nevyjadřovali,“ vysvětluje Lukáš Sedláček, zakladatel a Managing Director Poetizeru. „Na stávajících sociálních sítích se lidé cítí čím dál více nesvobodní, pokouší se naplnit očekávání namísto toho, aby se mohli vyjádřit takoví, jací skutečně jsou,“ doplňuje.

Český programátor Adam Konrád se ve slavném herním studiu Bethesda podílí na vývoji hitů Doom a Fallout

Americká společnost Bethesda patří dlouhá léta k tahounům globálního herního průmyslu. Společnost v posledních...

Podle Sedláčka má Poetizer fungovat jako bezpečná zóna pro básnickou komunitu z celého světa a zároveň být hlasem těch, kteří chtějí být ve společnosti vyslyšeni. Poezie totiž v posledních letech opět nabývá na síle, a to díky novodobým básníkům na sociálních sítích. Nejvíce jich aktuálně publikuje na Instagramu ve formě tzv. Instapoets.

Nejsledovanější instagramoví poetové mají miliony sledujících a navíc hýbou nejen sociálními sítěmi, ale také celým knižním trhem. Jen mezi lety 2015 a 2017 vzrostly prodeje poezie ve Spojených státech téměř o čtvrtinu a jde o nejrychleji rostoucí knižní segment vůbec.

„Když jsme Poetizer vytvářeli, naslouchali jsme přáním a potřebám básníků. Komunita lidí se zájmem o poezii globálně dramaticky roste a zaslouží si mít svou vlastní sociální síť, programovanou dle jejich přání a bez jakýchkoliv překážek pro jejich umělecké vyjádření,“ doplňuje spoluautorka a CEO Poetizeru Johana Sedláčková Vamberská.

Do jara 60 tisíc uživatelů

Manželé Sedláčkovi původně založili Poetizer v roce 2017 jako fanouškovský projekt, ale nakonec slavila jejich mobilní aplikace celosvětový organický úspěch, což je motivovalo k dalšímu rozvoji a následnému překlopení do pořádného byznysu. Vše je teprve na začátku, ale na další rozvoj Poetizer od nejmenovaných soukromých investorů vybral výměnou za 4,5% podíl ve firmě prvních 225 tisíc eur (přes 5,8 milionu korun) a v plánu je na jaro další investiční kolo.

Do té doby už by chtěl mít Poetizer 60 tisíc uživatelů v rámci USA a Kanady s tím, že Lukáš Sedláček zatím odmítá prozradit, na čem bude jeho nová sociální síť vydělávat. Monetizační model je prý vymyšlený, ale minimálně do dalšího investičního kola ho chce zatím držet pod pokličkou.