Ambiciózní hra Star Citizen už roky čeká na vydání. Od fanoušků i tak vybrala více než 4,5 miliardy korun
, /

Ambiciózní hra Star Citizen už roky čeká na vydání. Od fanoušků i tak vybrala více než 4,5 miliardy korun

Ambiciózní hra Star Citizen už roky čeká na vydání. Od fanoušků i tak vybrala více než 4,5 miliardy korun

Herní studio Cloud Imperium Games v čele s Chrisem Robertsem mělo od začátku velmi ambiciózní plány. Založeno bylo v roce 2011 s tím, že vytvoří unikátní a nesmírně propracovaný vesmírný simulátor nazvaný Star Citizen, pro který zároveň před šesti lety spustilo kampaň na Kickstarteru. Přestože ta už dávno skončila, peníze na účty Cloud Imperium Games proudí i nadále a ze Star Citizenu se stala nejúspěšnější crowdfundingová kampaň historie.

Háček je v tom, že ani po šesti letech usilovného vývoje hra stále nespatřila světlo světa. Hrát je ji možné jen v omezené alpha verzi a přístup k ní nemají zdaleka všichni. Star Citizen přitom už na Kickstarteru vybral přes 2 miliony dolarů, byl úspěšně zafinancován a vydání se původně plánovalo na rok 2014. V crowdfundingu pak navíc vývojáři pokračovali i na svém webu, kde v těchto dnech přesáhly milník závratných 200 milionů dolarů.

Přestože hra stále nemá stanovený termín oficiálního vydání a není ani jasné, jestli k tomu vůbec někdy dojde, fanoušci posílají peníze dál. Překročení významného milníku oznámil světu v otevřeném dopise zakladatel Cloud Imperium Games Chris Roberts, který poznamenal, že na megalomanskou hru přispěli lidé ze 171 zemí. Zbývá tak už jen 22 států, kde ještě Star Citizen podporu nenašel.

Z pár vývojáří obří herní studio

Na jednu stranu se nemůžeme příliš divit. Chris Roberts před lety slíbil skutečně unikátní počítačovou hru, která měla kombinovat několik herních režimů. Vesmírné souboje z pohledu první osoby mělo doplňovat obchodování s dalšími hráči a vedle kooperativního multiplayeru je ve vývoji také kampaň pro jednoho hráče s označením Squadron 42. Vše navíc má dostat také podporu virtuální reality v rámci Oculusu Rift.

Na druhou stranu se celý Star Citizen po šesti letech nachází pouze ve verzi Alpha 3.3, v níž jsou zatím jen velmi omezené možnosti a nejsou přítomné ani zdaleka všechny herní režimy. Počet vývojářů přitom s přílivem dalších a dalších milionů dolarů rostl. Z malého herního studia se dnes stala velká firma, která má přes 500 zaměstnanců napříč pěti studii, čtyřmi časovými zónami a třemi zeměmi.

„Celou dobu se stále více blížíme dostavění žijícího a dýchajícího trvalého vesmíru,“ cituje z Robertsova dopisu magazín Variety, protože právě unikátní vesmírné prostředí, kde budou hráči mezi sebou interagovat, má být jednou z předností celé hry. „S blížícím se koncem roku jsem se díval na technologie, které musíme dokončit, abychom dosáhli naší vize, a došlo mi, že jsme už blíže konci než začátku,“ dodal Roberts.

SpaceX Elona Muska získalo povolení na vyslání více než 7 500 internetových satelitů do vesmíru

I když se vesmírná společnost Elona Muska SpaceX, které miliardář mimo automobilku Tesla věnuje většinu svého...

Přesto jeho slova ani zdaleka neznamenají nějaký konkrétní termín, kdy by mohl být Star Citizen hotový. V oficiální roadmapě je zatím naplánována maximálně jen verze Alpha 3.6, a to na druhé čtvrtletí 2019. Nic tedy nenasvědčuje tomu, že by se vývojáři v Cloud Imperium Games měli blížit zdárnému konci. Aby si fanoušci mohli snad alespoň trochu zkrátit nekonečné čekání, připravilo studio při příležitosti šesti let od startu vývoje velkou akci, kdy nechá aktuální alfa verzi hráče celý týden vyzkoušet zcela zdarma.

Od 23. do 30. listopadu budou moci hráči prozkoumat například planetu Hurston, kterou vývojáři v rámci velkého herního vesmíru vytvořili jako první, a na vyzkoušení bude několik lodí, jejichž nabídka se bude každý den měnit. Ve hře by již měla být dostupná také jedna z nejzajímavějších funkcí, na které tvůrci několik let pracovali, a tou je mapování obličeje prostřednictvím webkamery, která pak vaše grimasy přenáší na vašeho herního avatara.

Mnoho podobně nevšedních a unikátních funkcí už dokázali vývojáři vytvořit, ale zároveň jim ještě obrovská spousta plánovaných funkcí, režimů a dalších prvků chybí, takže se neustále spekuluje, zda si Chris Roberts se svým týmem nepředsevzal až příliš ambiciózní úkol. Podobně obří rozpočet přesahující v přepočtu 4,5 miliardy korun, který navíc podle všeho ještě bude narůstat, nemá v herním průmyslu obdoby. S podobně velkými rozpočty přesahující 200 milionů dolarů operovaly jen herní hity GTA 5, Call of Duty: Modern Warfare 2 a Star Wars: The Old Republic, které zatím na rozdíl od Star Citizenu spatřily světlo světa.