Alza v Praze otevřela třetí Prodejnu budoucnosti. Od ledna v nich obsloužila 40 tisíc zákazníků
, /

Alza v Praze otevřela třetí Prodejnu budoucnosti. Od ledna v nich obsloužila 40 tisíc zákazníků

Alza v Praze otevřela třetí Prodejnu budoucnosti. Od ledna v nich obsloužila 40 tisíc zákazníků

V Prodejnách budoucnosti je budoucnost. Alespoň tak to vidí největší český internetový obchod Alza.cz, který dnes otevírá již svou třetí futuristickou prodejnu, která je plně bez obsluhy a můžete si v ní připadat trochu jako ve sci-fi filmu. Alza tento koncept nazývá Prodejna budoucnosti a po Floře a Budějovické ho nyní najdete také v prostorách stanice metra Můstek.

Alza hlásí, že od ledna dvě nové bezobslužné prodejny vygenerovaly obrat téměř 45 milionů korun a odbavily necelých 40 tisíc unikátních zakázek. Nová Prodejna budoucnosti ve frekventované stanici metra se liší jen v detailech a Alza jí chce mimo jiné posílit své předvánoční kapacity. Ostatně pro český e-shop to bude první kamenná pobočka v historickém centru Prahy.

Prodejna budoucnosti na Můstku má zhruba 50 metrů čtverečních, přičemž vstupní vestibul slouží pro vytváření objednávek, platby a v případě potřeby také pro komunikaci s video operátorem. Pokud již však máte zboží objednáno a zaplaceno předem, stačí jen vložit kód, načež vás světelné signály dovedou k té správné schránce. Úložných slotů je v nové prodejně Alzy 400 a jejich velikosti odpovídají nejprodávanějším produktům.

Jiří Paták za stovky milionů korun kupuje zpět finanční srovnávač ChytryHonza.cz, který kdysi založil

ChytryHonza.cz, přední český internetový srovnávač finančních produktů všeho druhu, má staronového majitele....

Nejvíce si do futuristických prodejen, které fungují nepřetržitě 24 hodin denně, zákazníci nechávají posílat mobilní telefony, notebooky, domácí elektroniku a příslušenství. Stále oblíbenější je ale také například sportovní vybavení a na Můstek si budete moci nechat doručit klidně i velkou televizi a další rozměrné zboží.

Výzvou však pro Alzu v tomto případě bude rychlé zásobování, které je v samotném centru poněkud problematičtější. Prozatím bude probíhat jednou denně v noci, ale výhledově ho chce Alza provádět alespoň dvakrát denně, a to pomocí plně elektrických vozů. Další Prodejnu budoucnosti už česká e-commerce jednička plánuje otevřít mimo Prahu, zvažují se Brno a Bratislava.

Nová značka AlzaPower

Vedle třetí Prodejny budoucnosti Alza představila ještě jednu novinku. Pod značkou AlzaPower začíná prodávat vlastní IT a elektro příslušenství, jako jsou například nabíječky, datové kabely nebo baterie. Prozatím má Alza takových produktů zhruba 100 a bude svůj sortiment průběžně rozšiřovat. V příštím roce by měla přibýt například vlastní značka hobby vybavení.

Vývoj všech produktů značky AlzaPower probíhá přímo v Alze, včetně návrhů designu, a výrobu pak provádí certifikované továrny v Asii. Důležitým měřítkem přitom má být pro Alzu kvalita, což chce potvrdit i tím, že bude nad svou značkou poskytovat prodlouženou záruku a u vybraných produktů dokonce doživotní záruku.

Alzu při vývoji vlastní řady příslušenství zajímala také ekologická stránka věci, a tak jsou všechny výrobky zabaleny jen v pevném papíru bez plastových blistrů, chemických lepidel a s potiskem na bázi sójových bobů. Ceny produktů AlzaPower začínají na 89 korunách a například nabíječky na mobily nebo datové kabely této značky se na Alze velmi rychle dostaly mezi nejprodávanější ve své kategorii.