Tesla ztrojnásobila počet dodaných kusů Modelu 3. Celkově doručila přes 83 tisíc elektromobilů
, /

Tesla ztrojnásobila počet dodaných kusů Modelu 3. Celkově doručila přes 83 tisíc elektromobilů

Tesla ztrojnásobila počet dodaných kusů Modelu 3. Celkově doručila přes 83 tisíc elektromobilů

Situace kolem Tesly, respektive jejího šéfa Elona Muska, týkající se zavádějících informací na jeho Twitteru, které prezentoval veřejnosti a kvůli kterým přišel o 20 milionů dolarů i post v čele správní rady, již pomalu utichá a Tesla znovu začíná s pozitivními zprávami. Za poslední uzavřené čtvrtletí se totiž kalifornské automobilce podařilo překonat dosavadní rekord a dodat zákazníkům 83 500 elektromobilů.

Jedná se tak o více než dvojnásobek oproti předchozímu kvartálu. Největší podíl na těchto číslech má nový Model 3, jehož produkce se po počátečních problémech postupně dostává do správných otáček. Tesla v minulém čtvrtletí doručila celkem 55 840 kusů Modelu 3, což je více než trojnásobek proti předcházejícímu období, kdy jich automobilka doručila 18 440.

Na přelomu čtvrtletí byl navíc dle Muska na cestě rekordní počet vozů, které ještě k zákazníkům před uzavřením výsledků nedoputovaly. Konkrétně by se mělo jednat o více než 8 tisíc kusů Modelu 3 a bezmála 3 700 kusů Modelu S a X. Do konce roku chce Tesla přesáhnout 100 tisíc doručených kusů právě pro modely X a S. Za poslední tři měsíce pak Tesla vyrobila lehce přes 80 tisíc kusů nových elektromobilů.

Vypadá to tedy, že se Tesla opravdu zaměřila na svůj zásadní problém s produkcí i expedicí jednotlivých objednávek a chce se v následujících čtvrtletích dostat do pravidelného zisku. Ostatně i Musk v e-mailu zaměstnancům minulý týden naznačil, že pokud vše půjde plánu a opravdu zaberou, měla by se Tesla přehoupnout za třetí kvartál do černých čísel. Na finanční výsledky si nicméně budeme muset ještě několik týdnů počkat, automobilka je totiž zveřejňuje pravidelně v první polovině listopadu.

Podívejte se do stylových kanceláří Booking.com v indické Bombaji

Technologická společnost Booking.com provozující jeden z nejpopulárnějších portálů na rezervaci ubytování po...

V následujícím čtvrtletí chce Tesla posunout doručování zákazníkům na novou úroveň a rozšířit kapacitu pro doručení elektromobilů přímo domů nebo do práce. To má zajistit další zjednodušení pro co nejvyšší nárůst prodejů a také pro zákaznickou spokojenost. Především pak zákazníci z USA si přístup Tesly v tomto ohledu chválí – pracovníci, kteří s automobilem přijedou odpoví na otázky, vysvětlí všechny funkce nebo pomohou s připojením nabíječky.