Tesla vydala dosud nejpokročilejší verzi Autopilota. Na dálnici auto jede téměř samo
, /

Tesla vydala dosud nejpokročilejší verzi Autopilota. Na dálnici auto jede téměř samo

Tesla vydala dosud nejpokročilejší verzi Autopilota. Na dálnici auto jede téměř samo

Automobilka Tesla v čele s Elonem Muskem pokračuje ve vývoji svého autonomního navigačního systému, díky kterému budou moci v budoucnosti její vozy jezdit zcela bez řidičů. To prozatím není z mnoha důvodů možné, avšak nová funkce Autopilota, který Tesla nabízí, přináší další krok směrem k samořiditelným vozům. Model 3, Model S i Model X už si po nové aktualizaci poradí s většinou úkonů na dálnici prakticky bez zásahu řidiče.

Jedná se o vylepšení funkce Autopilot, která před několika týdny vyšla v nové verzi 9 a nyní dostala další update. Version 9 získala novou funkci autokamery, hry, které jdou hrát, když je auto zaparkované, a také nové nastavení navigace, na což nyní navazuje funkce Navigate with Autopilot (Navigovat Autopilotem).

Jakmile řidič novou navigační funkci aktivuje, Tesla mu dokáže při jízdě na dálnici sama navrhovat přejezd z jednoho pruhu do druhého a následně ho provést nebo zvolit a odbočit na správný sjezd. Klíčové je, že řidič musí mít prozatím řízení vozidla vždy pod kontrolou a například i přejezd do vedlejšího pruhu schválit stisknutím blinkru.

Nejde tedy zatím o plně autonomní řízení, které není v běžném provozu povoleno, a Tesla navíc potřebuje sbírat další data, aby byly její systémy skutečně vyladěné. Kalifornská automobilka již ale uvedla, že do budoucna nutnost potvrdit změnu pruhu blinkrem odstraní, a lze očekávat, že přijdou i další podobné novinky. Nejnovější vylepšení Autopilotu se nicméně zatím týká pouze Spojených států.

Tesla zažila své nejlepší čtvrtletí v historii. S tržbami přes 6,5 miliardy dolarů skončila v zisku

Už od prvotního oznámení rekordního počtu doručených kusů Modelu 3 od kalifornské automobilky Tesla se...

Při jízdě na dálnici, kterou Tesla spolu s funkcí Navigate ukázala v krátkém videu, sbírá navigační systém data z kamer, radarů a senzorů, díky čemuž vyhodnocuje, zda se kolem nachází ostatní auta, aby mohla Tesla bezpečně odbočit nebo přejet do jiného pruhu. Zároveň všechna tato data putují do vývojových středisek Tesly, která na základě toho vylepšuje svůj software.

Funkci Autopilot ve svých vozech má od roku 2015 a od té doby nasbírala data z více než miliardy reálně najetých mil. Tesla pro své vozy navíc vyvíjí vlastní čip pro umělou inteligenci a samořiditelnou platformu, díky které bude zpracovávat data a posouvat celou technologii ještě rychleji.