Prusa Research Josefa Průši se stal nejrychleji rostoucí technologickou firmou ve střední Evropě
, /

Prusa Research Josefa Průši se stal nejrychleji rostoucí technologickou firmou ve střední Evropě

Prusa Research Josefa Průši se stal nejrychleji rostoucí technologickou firmou ve střední Evropě

O pražské firmě Prusa Research a potažmo jejím zakladateli Josefu Průšovi toho bylo letos slyšet již hodně. Od otevření komunitní dílny PrusaLab v pražských Holešovicích přes představení nového typu tiskárny či ocenění za nejlepší 3D tiskárnu roku až po nákup 100% podílu v české konkurenci Futur3D. Nyní se pražská firma zařadila na první příčku mezi vůbec nejrychleji rostoucími technologickými firmami ve střední Evropě.

Vyplývá to z výsledků soutěže společnosti Deloitte, která každý rok pravidelně sestavuje žebříček nejrychleji rostoucích firem. V rámci letošního ročníku skončil Prusa Research na prvním místě s meziročním růstem ve výši 17 118 procent, následovaný brněnským startupem Kiwi.com s růstem 14 377 procent a online lékárnami Pilulka.cz s 1 618 procenty na pátém místě.

Třetí a čtvrtou pozici obsadil chorvatský Q Software a slovenské sli.do. Vůbec poprvé se navíc do žebříčku dostal i online supermarket v podání Rohlik.cz Tomáše Čupra s 661% meziročním růstem. „Rozhodnutí dělat veškerou logistiku vlastními silami nám umožnilo růst o dost rychleji, než kdybychom všechno outsourcovali. Základem je zákaznická zkušenost, s tou roste a stojí náš byznys,“ říká k umístění Tomáš Čupr.

V loňském roce se na první příčce umístilo zmíněné Kiwi.com, které se „propadlo“ na nynější druhou pozici. Výrazné české zastoupení je nicméně skvělým příkladem toho, jak se mohou i z malých českých firem stát globálně úspěšné značky. Ostatně rozdíl mezi prvními dvěma českými zástupci a dalšími firmami je znatelný.

Michal Šmída z Twista: Chceme ukázat, že kredit dává smysl. Letos přes nás proteče miliarda korun

Finanční svět prochází velkými změnami. Vedle tradičních bank, které často nestíhají tempu inovací, rostou...

„Jsme hrozně inovativní zemí, podívejte se do historie – inovace tady byly vždycky, to je prostě základ. Jsou tady nápady, nebojíme se zkoušet nové věci,“ doplňuje partnerka Deloitte Diana Rogerová. Mimo úspěchu samotných českých společností dohromady středoevropské firmy dosáhly vůbec nejsilnějšího růstu v historii, když v průměru přesáhly 1 200 procent.

Foto: Prusa Research, Josef Průša