Online supermarket Rohlik.cz rozjel spolupráci s lékárnami BENU. Léky doručí do dvou hodin
, /

Online supermarket Rohlik.cz rozjel spolupráci s lékárnami BENU. Léky doručí do dvou hodin

Online supermarket Rohlik.cz rozjel spolupráci s lékárnami BENU. Léky doručí do dvou hodin

Největší internetový supermarket Rohlik.cz Tomáše Čupra rozšiřuje svůj sortiment a od října nabízí zákazníkům kromě běžného nákupu potravin také možnost nechat si domů dovézt volně prodejné léky. Umožňuje mu to spolupráce s lékárenským řetězcem BENU, který dosud provozoval vlastní e-shop. Nově mohou zákazníci z jeho sortimentu vybírat i na Rohlik.cz.

E-shop s potravinami slibuje, že jsou jeho kurýři schopní objednané léky z BENU dovézt už do dvou hodin od objednání. To už sice nyní mohl zákazník udělat přímo v e-shopu Benu.cz, ale díky jeho napojení na Rohlik.cz si může k lékům přihodit například ovoce nebo jakékoliv další potraviny.

„Stačí, když si zákazník léky objedná prostřednictvím e-shopu lékárny na internetové stránce Rohlik.cz/lekarna a nechá si je dovézt společně se svým nákupem. Vše mu dorazí už do 120 minut od objednání. Tato kombinace služeb supermarketu a lékárny je Evropě unikátem,“ říká k novince Tomáš Čupr, zakladatel společnosti Rohlik.cz, která nabízí také drogerii a potřeby pro domácnost.

Na Rohlik.cz, kde se nově mohou zákazníci snadno přepnout do lékárny a zpět, přičemž vždy přidávají zboží do jednoho společného košíku, je k objednání zhruba 1 100 nejprodávanějších položek z lékáren BENU (v následujících měsících by to měl být trojnásobek). Jde zejména o léky na akutní potíže, jako jsou nachlazení, rýma, chřipka, bolest krku či alergie, které potřebují pacienti řešit ihned. Opět platí, že minimální objednávka činí 500 korun.

Nová lékárna v sousedství

„Neustále hledáme cesty, jak zákazníkům usnadnit a zpříjemnit nakupování. Jsme rádi, že jim můžeme nabídnout komfortní doručení volně prodejných léků a dalších produktů rovnou ke dveřím a poskytnout jim úlevu od zdravotních potíží v tak krátkém čase,“ říká Sebastian Ring, generální ředitel českého BENU. Jeho firma kvůli unikátní spolupráci otevřela novou lékárnu, která je cíleně hned vedle největšího skladu Rohlik.cz v pražské Liboci.

Škoda Auto spustila nový studentský carsharing Uniqway, který vyvinuli sami studenti

O unikátní počin se postarali ve spolupráci se Škodou Auto tři české univerzity. Studenti z Českého vysokého...

Veškeré zboží se zde skladuje podle příslušných právních předpisů, při zachování teplotního řetězce a dalších předepsaných podmínek kladených na zásilkový výdej léčiv. Objednávku vyskladní farmaceutický asistent a zabalí ji přímo v lékárně. Teprve poté zásilku přebírají kurýři z Rohlik.cz. Sortiment lékárny BENU se tak nijak nemíchá s dalším nákupem.

„Léky nebylo možné začlenit do našeho automatizovaného skladu, musí mít svoji vlastní péči a režim. Jsme rádi, že nemocní zákazníci mohou využít unikátnosti Rohlíku. Doručit potraviny s léky do dvou hodin s přesností na 15 minut zatím nikdo neumí,“ dodal Tomáš Čupr, který si od spolupráce slibuje v příštím roce zvýšení tržeb o zhruba 150 milionů korun. Vzhledem k tomu, že lékárna je zatím napojena jen na pražský sklad, léky nebude možné objednat v Brně a Olomouci, kde Rohlik.cz nově funguje. Ale pokud se provoz osvědčí, plánuje lékárenskou nabídku rozšířit i pro východní města.

Konkurenční boj pokračuje

BENU má po České republice 218 kamenných lékáren, ale zároveň provozuje i vlastní e-shop. Spolupráce s Rohlik.cz by ale jeho pozici neměla ohrozit, protože na Benu.cz najdou zákazníci aktuálně zhruba patnáctkrát širší sortiment. Internetový obchod má navíc BENU úzce napojený na následnou návštěvu kamenné pobočky, kdy si lidé léky osobně vyzvedávají nebo přicházejí na konzultaci.

Naopak konkurenční boj přiostřuje mezi hráči na poli internetových supermarketů. V posledních týdnech spolu svádí souboj zejména právě Rohlik.cz a konkurenční Košík.cz patřící do skupiny Mall Group. Prakticky každý týden představují oba e-shopy nějakou novinku a snaží se lákat nové zákazníky.Rohlik.cz začal upozorňovat na nevhodná éčka, brojí proti jednorázovým plastům a co je z jeho pohledu nejdůležitější, konečně se letos dostal do zisku a v roce 2018 cílí na obrat přes 2,5 miliardy korun. Zároveň musel čelit již několikátému útoku hackerů.

Konkurenční Košík.cz se ovšem nechce nechat zahanbit. Po vzoru internetového supermarketu Tomáše Čupra, ze kterého v posledních měsících získal několik klíčových zaměstnanců, skončí s prodejem vajec z klecových chovů, začal exkluzivně nabízet italské produkty Wine Food a také připravil speciální nabídku pro seniory a handicapované uživatele.

Rohlik.cz na to nicméně okamžitě zareagoval s tím, že již má podobnou službu několik let v provozu a v reakci na aktivitu konkurenta ji rozšířil tak, že je prý jeho nabídka pro seniory opět bezkonkurenční. Co je ale prozatím ve srovnání obou kohoutů nejzásadnější z byznysového pohledu – zatímco Rohlik.cz se po čtyřech letech překlopil do zisku, Košík na svůj break-even stále čeká.